Bij een cyclus van 28 ongeveer rond dag 12 t/m 16 na de eerste dag van je menstruatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt eraan hoe lang je cyclus is.

Je grootste kans om zwanger te worden is de dag van je ovulatie en enkele dagen daarvoor. En de ovulatie is *gemiddeld* zo'n 12-16 dagen vóór de eerste dag van je vólgende menstruatie.

Hou er wel rekening mee dat je ovulatie ook wat eerder of later dan gemiddeld kan zijn, meestal zit je wel goed als je uitgaat van minstens 10 en maximaal 18 dagen voor je volgende menstruatie.

Wil je het preciezer weten of bijvoorbeeld als je onregelmatig bent, dan kun je ook ovulatietests gebruiken.