condoom gescheurd, zwanger?

als je seks hebt en het condoom scheurt maar je bent nog niet klaargekomen en je vriendin heeft binnen 12 uur de morningafterpil geslikt, hoe groot is dr kans dan op een zwanherschap?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.6K

Antwoorden (5)

Zo goed als nihil omdat ze de morning afterpil geslikt heeft en niet omdat je nog niet klaargekomen was.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daarbij komt ook nog dat er op een goed condoom een berschermlaagje zit wat vruchtbaarheid van de spermacel afneemt. Dus dat is weer een procent minder :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb concrete cijfers die jullie hopelijk geruststellen:

Als je wél was klaargekomen, zou de kans dat je vriendin zwanger was 0,5-1% zijn.

Maar jij bent niet klaargekomen, wat op zich al de kans op zwangerschap verkleint. De kans dat je vriendin zwanger is, is dus echt verwaarloosbaar.

Jullie hebben goed gehandeld om zo snel de noodpil te regelen, hoe sneller je die neemt, hoe minder kans op zwangerschap.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel erg klein, je hebt binnen de tijd die er voor staat de aftermorning pil genomen dan is er hoogstwaarschijnlijk niets aan de hand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je direct na de scheuring het liefdevolle terugtrekken beoefend hebt en je vriendin tevens de MA pil heeft ingenomen is de kans zo goed als nihil.