6 weken geleden bevallen

hey ik ben 6 weken geleden bevallen met spoed keizersnee , nu is mijn vraag welke oefeningen mag ik doen en wanneer mag ik hier mee begingen ?? ik wil terug een platte buik liefs nikki

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kun je deze vraag niet beter aan je huisarts stellen? Ik weet dat er bij een keizersnee vaak een aantal weken niets gedaan mag worden, om grote problemen later te voorkomen.
Kimath
12 jaar geleden
Gefeliciteerd met de baby! :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wacht nog maar gerust een maandje of zes ; je buikspieren moeten weer helemaal goed zijn aangegroeid en gesloten. Natuurlijk kun je als de pijn weg is eerder beginnen, maar dan loop je wel een risico op een navelbreuk. Leuk ; platte buik met zo'n dikke sinaasappelgrote bobbel er op ;-)

Het beste antwoord

Geniet eerst is lekker lang van je kleine , die heeft 9 maanden in je gewoond dus het is niet erg als je nog een buikje hebt , en met een keizersnede moet je het gewoon even lekker rustig aan doen , dus geen stofzuigers optillen ed , maar ook daar moet je maar even van genieten want zometeen kan je weer volledig aan de bak en denk je met veel liefde terug aan deze tijd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je herstel gaat voor alles, dus eerst moet de wond hersteld zijn voordat je aan oefeningen gaat beginnen. Je merkt ook wel aan je lichaam of je te vroeg begint. Sommige vrouwen zijn na 6 weken hersteld, maar dat is voor elke vrouw verschillend.

Wat je kunt doen zijn bekkenbodemspieroefeningen. De bekkenbodem intrekken èn ontspannen. Je moet je bekkenbodem in conditie hebben voordat je aan buikspieroefeningen begint. Het is ook belangrijk dat je eerst werkt aan de houdingsspieren die tijdens de zwangerschap minder hebben hoeven werken, voordat je aan de grote bewegingsspieren begint. Rompstabiliteitoefeningen doen dus, voordat je aan dynamische buikspieroefeningen begint. Geen enkele oefening mag pijn doen. Dan moet je een stapje terug doen.

Dus op een rijtje:
1. bekkenbodemspieroefeningen
2. lichte rompstabiliteitsoefeningen
3. zware rompstabiliteitsoefeningen
3. buikspieroefeningen

Als je de woorden googeld krijg je verschillende oefeningen die je elke dag thuis kunt doen.

En misschien wel het belangrijkste: wandelen met je kindje! Leuk en goed voor de vetverbranding tegelijkertijd. Je kunt de zwangerschapskilo's niet met alleen buikspieroefeningen kwijtraken. Een half uur bewegen per dag gaat ook op voor kersverse moeders.

Succes en luister naar je lichaam!

Toegevoegd na 2 minuten:
Vergeet ik er helemaal bij te melden dat de huisarts je kan vertellen wanneer je te vroeg begint. Altijd even vragen dus!