ik heb in mei 2011 de 1ste prikpil gekregen. Tegen mijn wil in, ik wil namelijk snel zwanger raken. Hoe lang duurt t voordat de prikpil is uitgewerkt?

ik lees overal dat het tot 34 maanden kan duren. maar als je maar 1 keer de prikpil heb gehaald kan het toch nooit zolang duren voordat je weer een eisprong hebt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (2)

De kans om zwanger te worden is tijdens gebruik van de prikpil erg klein, net zo klein als tijdens gebruik van de gewone pil (kleiner dan 1%). Na het stoppen van de prikpil duurt het gemiddeld 5-7 maanden voor de menstruatie weer terugkeert en je dus weer vruchtbaar bent. Na gebruik van de gewone pil duurt het gemiddeld 3-5 maanden voor je weer normaal vruchtbaar bent. Bij de prikpil moet je niet vergeten dat na de laatste injectie de werkzame stof eerst nog drie maanden je lichaam is. Na de laatste injectie zal het dus 8-10 maanden gemiddeld duren voor je weer normaal vruchtbaar bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is goed om na te denken waarom je een prikpil krijg tegen je wil in.
Verder verschilt het per persoon hoelang je weer zwanger kan worden. Normaliter moet je hormoonhuishouding en dus ook je baarmoeder en eierstokken binnen één jaar weer volledig werken als voorheen. Maar er zijn ook vrouwen die een maand na ze met de prikpil gestopt zijn al zwanger worden.
Het menselijk lichaam is complex en bovendien bij iedereen verschillend... Je kunt alleen maar wachten en goed voor je zelf zorgen.