waarom de normale pil?

misschien een rare vraag voor een jongen, maarja..
(ik kan het in mijn vraag fout hebben hoor)
als je de pil slikt voor anticonceptie, moet je die elke dag nemen(in elk geval, tot een bepaald moment)
maar is het dan niet veel makkelijker om gewoon de ochtend erna de morning after pil te nemen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De pil doet veel meer dan alleen als anticonceptie dienen. ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oh?, zoals?
Utrecht
12 jaar geleden
De morning after pil is echt een paardemiddel. Niet echt fijn om te gebruiken (redelijk ingrijpend; een soort 1e dag abortus). Dat wil je echt niet doorstaan na elke keer sex.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het reguleert de menstruatie: minder bloedverlies, minder krampen/pijn en een zelf te bepalen moment van menstruatie. Ik ben zelf echter ook een man, dus kan er niet al te veel over zeggen, vandaar dat ik ook reageerde, in plaats van anwoord gaf. ;)
Ritsuka
12 jaar geleden
ja lekker makkelijk he, de vrouw met de ellende laten zitten. Die morning after pil schijnt echt geen pretje te zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij denkt juist met de vrouwen mee door te vragen waarom ze niet af en toe één pil nemen, in plaats van dagelijks. Het is juist een zeer nobele vraag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat hoeft niet. Sommige merken er niks van andere hebben super buikpijn. Ik ben een meisje dus neem maar van me aan dat het waar is. Je kan beter aan de normale pil gaan dan steeds de morning after pil (lees me antwoord op de vraag)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@bliets, juist, waarom zou je er elke dag 1 nemen als je er ook af en toe een neemt
Ritsuka
12 jaar geleden
morning after pil is een dikke hormonen bom, vol met troep. Dan neem ik liever elke dag een pil waarmee ik gelijk de ongesteldheid kan regelen.
Ritsuka
12 jaar geleden
http://images.memegenerator.net/instances/500x/6972175.jpg
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Morning afterpil lijkt me ook veel beter en makkelijker dan elke dag een pilletje innemen, maar het is verstandig om het niet zo vaak te gebruiken. Want, t 1e keer is hij 100% betrouwbaar, maar hoe vaker je het gebruikt hoe minder betrouwbaar het wordt. Na de 2e keer begint hij al wat minder betrouwbaar te worden.
Ritsuka
12 jaar geleden
hoe zou je dat doen in een vaste relatie dan, als je regelmatiger seks hebt. Je vriendin elke keer opzadelen met een pil nemen na de seks waar ze waarschijnlijk flink ziek van word?

Het beste antwoord

de morning afterpil is een HELE hoge dosis hormonen die eigenlijk slecht is voor je lijf en je gestel.

Je ontregelt er je hele eigen hormoonhuishouding mee.

In geval van nood is het altijd beter dan een ongewenste zwangerschap maar het is dus niet goed om het zomaar te doen.

De pil is juist in de loop van de jaren steeds meer uitgebalanceerd dat met zo min mogelijk "troep in je lijf" toch nog een goede werking plaatsvindt
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Er zit een enorme dosis hormonen in en is dus niet erg gezond om al te vaak te nemen. Daar naast is de kans op conceptie na een morning afterpil groter dan wanneer je gewoon de pil slikt, het is dus onveiliger.

Toegevoegd na 1 minuut:
en indd, wat in de reacties al wordt gezegd, de gewone pil kan ook voor andere dingen geslikt worden. het vermindert bijvoobeeld menstruatieklachten, dat is ook een reden dat vrouwen de pil slikken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahah mijn vriend stelt ook altijd van die gekke vragen. Het is heel simpel: de morning afterpil bevat voor ca 30 jaar aan stoffen die de pil bevat (zei me bio leraar twijfel er wel aan hoor) sommige meiden krijgen er ook heel erg buikpijn van. En met de gewone pil kun je je ongesteldheid regelen (dus eerder of later ongesteld worden) het kan buikpijn klachten verminderen en je hebt ook pillen die tegen acne zijn waardoor je minder puisten hebt. En de pil word tot een bepaalde leeftijd vergoed een morning afterpil is 10 euro per x..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien wel makkelijker, maar niet verstandig om dat te doen want de morning afterpil is geen gewoon voorbehoedsmiddel en is minder betrouwbaar dan de gewone pil. Deze pil is namelijk een "paardenmiddel" voor noodgevallen.

Bijv. pil vergeten of gescheurd condoom.

De noodpil bevat een hormoon dat veel lijkt op een van de hormonen die een vrouw van zichzelf al heeft. Het heet levonorgestrel en zit ook in 'de pil'. Bij de pil zit er echter nog een ander hormoon bij.

Na het vrijen stelt de noodpil de eisprong bij de vrouw uit. Je kan dan niet zwanger worden. Er is namelijk geen eitje. Het kan zijn dat de eisprong al heeft plaatsgevonden tussen het vrijen en het slikken van de noodpil. Je kunt dan alsnog zwanger worden. Als het eitje eenmaal bevrucht is, werkt de noodpil niet meer. Het is geen anticonceptie of abortuspil.
12 jaar geleden
Elke dag slikken is op zich best vervelend, maar er is geen arts die je bij wijze van spreken elke week een keer de morning afterpil zal voorschrijven (wegens de al uitvooerig behandelde redenen).
Dan kun je als meedenkende man beter naar het ziekenhuis gaan voor een knoopje in de zaadleiders ;-)