zwanger??????

Mijn vriend weet niet meer zeker of er voorvocht op zijn vingers zat, maar hij vingerde me wel. Je kan dan zwanger worden zeggen ze, (ik slik nog niet de pil). Ik ben al 2 jaar ongesteld en moest het eigenlijk nu al wel zijn, moet ik wachten tot het misschien komt of naar mijn huisarts gaan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
misschien moet je vriend gewoon een condoom ofzo gebruiken..?!!

Het beste antwoord

Ik denk dat je niet al te bang hoeft te zijn dat je zwanger bent. Als het precies gegaan is zoals je in je vraag beschrijft, is de kans op zwangerschap bijzonder klein.
Twijfel je toch, doe dan een zwangerschapstest.
Geen paniek hoor!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Makkelijkste lijkt mij om de zwangerschapstest te halen en eens langs de huisarts te gaan voor de pil. Ik weet hoe panisch je kunt zijn in dit soort gevallen. De kans dat je op deze manier zwanger word is echter wel relatief klein.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga niet hier zitten wachten op een goed antwoord... Ga naar de huisarts... Die zal je zeggen wat te doen en er zijn genoeg middellen om dat te laten gebeuren zoals je dat wil...

En denk voortaan na voordat je nog eens wat doet... Het is geen kinderspel..

Toegevoegd na 57 minuten:
En deel het met je vriend(je)...

Dat je soms wat later ongesteld bent komt heel vaak voor, dus daar op zich hoef je je geen zorgen om te maken... Maar betrek je vriend(je) hierin en vraag hem om je te helpen en je bij te staan in je onzekerheid... Hou het dus niet voor jou alleen... En het zou wel eens heel interessant kunnen zijn...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hallo beste meid,

ik kan me voorstellen dat je niet naar je ouders wilt of naar de huisarts. Ik zal in dit geval een zwangerschapstest doen. Wat de uitslag ook is, ik zou wel aan de pil gaan om dit soort situaties te voorkomen in de toekomst
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wil ook een puntje verdienen, dus zeg ik als vijfde op rij dat je een zwangersschapstest moet doen.
14 jaar geleden
Moderne zwangerschapstesten kun je doen vanaf de dag dat te ongesteld had moeten worden.

De kans is niet groot dat je nu zwanger bent, maar een kleine kans is er wel. Hoe langer je wacht, hoe ingrijpender het resultaat als je toch zwanger blijkt te zijn. Een abortus (altijd ingrijpend) is bijvoorbeeld geestelijk en lichamelijk zwaarder als je al langer zwanger bent.

Mijn advies is dan ook om óf nu zo'n test te halen bij de drogist, óf direct naar de huisarts te gaan. En ook als je nu een test van de drogist gebruikt (let goed op de gebruiksaanwijzing!) raad ik je aan zeer binnenkort eens langs de huisarts te gaan om te bespreken welke mogelijkheden er voor jou zijn voor anticonceptie. Je hebt dan nog steeds condooms nodig, maar dan heb je bij een ongelukje als dit in ieder geval één ding minder om je zorgen over te maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oke dankjewel! ik ben ook pas 14 en wordt bijna 15 dus verder gaan we nog niet, maar ik ben ook wel een beetje bang nu.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel goed dat je nog niet verder gaat, daar heb je nog tijd genoeg voor. Wees vooral niet té bang, de kans is echt heel klein dat je nu zwanger bent, maar wees wel voorzichtig. Ik raad je nog steeds dat gesprekje met de huisarts aan. Jullie experimenteren nu namelijk al, en er komt een moment dat jullie wel allebei graag verder willen gaan. Het is goed om voorbereid te zijn vóór je voor het eerst verder gaat. Ik weet niet wat voor relatie je met je ouders hebt, maar als het kan zou ik ook even tegen hen zeggen dat je naar de huisarts wilt voor zo'n gesprekje. Zeg erbij dat dat een voorzorgsmaatregel is, om klaar te zijn als je ooit in de toekomst meer met je vriend wil doen. Staan je ouders daar niet open voor, dan zijn er ook mogelijkheden om zoiets anoniem te regelen.
Zwangerschapstest doen. Als blijkt dat je niet zwanger bent zul je zien dat je dan al heel snel ongesteld wordt. Jouw stress hiervan zorgt er waarschijnlijk voor dat je (nog) niet ongesteld wordt.
Succes ermee en denk in het vervolg na vóór je pret hebt.

Toegevoegd na 9 uur:
Ik ben trouwens wel benieuwd wat je hebt gedaan.. Laat je het ons weten?