Wat kunnen de gevolgen zijn van langdurig de pil slikken?

M'n vriendin slikt 'm zo nu al 6 jaar. Ze denkt eraan om een spiraaltje te nemen.. Wat zijn de nadelen van zolang de pil slikken? En is er sprake van enige 'ontwennings' verschijnselen.. (ik weet er als man zijnde maar weinig van af. Noem het gemakshalve dan ook maar ontwennings verschijnselen)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Aan de pil zitten zeker nadelige gevolgen. Gelden uiteraard niet voor iedereen. Maar vaak na langdurig pil gebruik, duurt het een geruime tijd voor dat het lichaam zelf weer in staat is om de hormoon huishouding weer te regelen. Dat kan leiden tot niet tot zeer onregelmatig ongesteld. Ook haar humeur kan veranderen. Haar libido zal zeer waarschijnlijk stijgen.
Het verschilt per persoon, maar over het algemeen voelen vrouwen die stoppen zich beter.
Daarentegen het inbrengen van ern spiraaltje schijnt geen pretje te zijn..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben ook gestopt met de pil en voelde me veeel en veeel beter.. vervolgens heb ik het mirena spiraaltje laten plaatsen wat inderdaad geen pretje was, maar daarna heb ik er alleen maar profeit van! :)

Andere antwoorden (2)

Veel vrouwen slikken de pil 40 jaar lang en hebben hier geen nadelige gevolgen van, 6 jaar is nog maar kort. Er zijn geen ontwenningsverschijnselen, je kunt er op elk moment mee stoppen als je dat wilt. Voordeel van de pil is dat je hem veilig gewoon kunt door blijven slikken (zonder telkens een week te stoppen), zodat je geen menstruatie meer krijgt, en dat vinden veel vrouwen toch wel erg plezierig...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De gevolgen , geen zwangerschappen , met een onwaarschijnlijke zekerheid . Indien je de pil op de juiste manier gebruikt . Mocht je doelen ongezondheid risico's , ja in bijzondere gevallen . Er wordt volop onderzoek naar gedaan . De pil is tot nu veruit het meest safe anticonceptie middel . Mocht je ongerust zijn, of twijfels , of mogelijke klachten . Raadpleeg je arts , of apotheek , of specialist .