Normaal slikde ik myn pil voor het slapen dus rond 11 uur, gisteravond was ik buiten en heb in de ochtend om 5 uur ingenomen. Ben ik nu nog veilig?

Kan het kwaad?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lees de gebruiksaanwijzing, daar staat het precies in...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
gebruik je de pil of de minipil?

Antwoorden (2)

Ja hoor je bent altijd veilig als je de pil normaal 's avonds slikt en als je hem vergeten bent dan de ochtend erna. Zeker binnen 12 uur is het altijd goed.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Licht eraan welke pil je slikt. De minipil (cerazette) moet je op dezelfde tijd nemen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is niet waar, hier de informatie op de bijsluiter: Wat moet ik doen als ik een dosis ben vergeten?
Als u een pil bent vergeten, kunt u die alsnog innemen binnen 36 uur na de voorgaande pil (dus maximaal 12 uur te laat). De daaropvolgende pil moet u dan wel op het normale tijdstip innemen. De betrouwbaarheid is dan nog gegarandeerd. http://www.apotheek.nl/Medische_informatie/Medicijnen/Producten/Cerazette.aspx?mId=10704&rId=745
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ligt er aan watvoor pil het is, Pelle. Sommigen moeten inderdaad op hetzelfde tijdstip worden ingenomen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dat zei ik ook al maar was niet zo...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lees de link grappenmaakster! Daarbij: iedereen die cerazette (heb hem zelf geslikt) slikt WEET dat ze bij die pil goed moeten opletten, bij alle andere pillen geldt dat niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je een vraagteken neerzet begrijp ik niet wat je wil zeggen.
Bijna iedereen die de pil gebruikt, vergeet er wel eens eentje.
Wat je moet doen als je een keer de pil vergeet, hangt er helemaal vanaf in welke week je de pil vergeet. Als je de pil vergeet, kan je maximaal 36 uur na de vorige pil (dus maximaal 12 uur te laat) de pil nog gewoon innemen en ben je nog veilig. Daarna moet je de volgende pil wel weer op het gewone tijdstip innemen. Je slikt dan eigenlijk 2 pillen wat sneller na elkaar.

Eerste week
Pil vergeten in de eerste week van een pilstrip: vergeten pil alsnog innemen, de strip afmaken volgens het schema en 7 dagen lang condooms gebruiken. Als je 2 dagen voordat je de pil hebt vergeten zonder condooms hebben gevreeën dan kan je zwanger zijn en moet je zo snel mogelijk contact opnemen met de huisarts voor advies.

Tweede week
Pil vergeten in de tweede week van de pilstrip: vergeten pil alsnog innemen en de strip afmaken volgens schema. Je bent nog gewoon beschermd tegen zwangerschap.

Derde week
Pil vergeten in de derde week van de pilstrip, dan zijn er vier mogelijkheden:

Pil alsnog innemen, strip afmaken volgens schema en 14 dagen condooms gebruiken;

Pil alsnog innemen en nog 7 dagen de pil doorslikken (gebruik hiervoor de tabletten van een nieuwe strip). Na die 7 dagen moet je een stopweek inlassen. Op die manier ben je beschermd tegen een zwangerschap.

Pil alsnog innemen, de strip afmaken en direct beginnen (zonder stopweek)met een nieuwe strip. Je kan tijdens die tweede strip wel last krijgen van een doorbraakbloeding, maar je bent wel beschermd tegen een zwangerschap. Voor de driefasenpil met ethinylestradiol en gestodeen (Tri-Minulet en Triodeen)geldt: pil alsnog innemen en 7 dagen doorslikken: gebruik hiervoor de witte tabletten van een nieuwe strip.oor de driefasenpil met ethinylestradiol en levonorgestel(merknamen Trigynon en Trinordiol)geldt: pil alsnog innemen en 7 dagen de pil doorslikken. Gebruik hiervoor de gele tabletten van een nieuwe strip

Neem de pil niet meer in en neem ook de rest van de strip niet meer in. Je begint dan iets eerder met de stopweek. Na maximaal 7 dagen moet je weer met een nieuwe strip beginnen.