Ik ben aan de pil maar verlies sinds gister een beetje bloed, kan ik ongesteld zijn?

Ik slik de pil al 2.5 jaar. Neem hem elke dag op hetzelfde tijdstip in. Ben geen pil vergeten. Ik moet over 3 dagen ongesteld worden maar verlies dus sinds gister een beetje bloed. Eerst was het bruin/roze vanochtend zelfs een klein beetje rood. Mijn vriend en ik gebruiken verder geen voorbehoedsmiddelen. Enkel de pil.

Kan ik nu zwanger zijn? Of waarom kan ik anders een beetje licht bloedverlies hebben?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Als je altijd netjes op tijd de pil neemt is de kans op zwangerschap haast nihil..
En dat je wat bloed verliest is ook niet heel erg vreemd hoor..
Maar als je echt gerust wil zijn moet je even naar je huisarts gaan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je kunt na een bepaalde tijd gewend raken aan een pil en een zwaardere pil nodig hebben. Je zult dan merken dat je regelmatig doorbraakbloedinkjes krijgt, voordat je echt ongesteld bent. Ook kun je door een aantal factoren o.a. stress, veel aankomen/afvallen of ziekte iets eerder of iets later ongesteld worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heb je deze maand medicijnen gebruikt ?
bv antibiotica of zoiets ?? of ben je ziek geweest waardoor je hebt overgegeven.
dan is er een kleine kans dat je zwanger zou kunnen zijn.
maar die kans is vrij klein denk ik.

het kan ook zijn dat je gewoon een beetje eerder ongesteld bent geworden. mischien heb je het wat drukker dan normaal of wat stres gehad dan kan het soms wel ietsje verschillen.

hou even in de gaten of je normaal ongesteld word en ongeveer even lang als normaal.
merk je veel verschil of voel je je toch heel anders kan je beter even naar de huisarts als je het niet vertrouwd