Seks in de stopweek, daarin stoppen met de pil. Kan je zwanger zijn/worden?

Als je seks hebt in de stopweek van de pil maar na die stopweek ga je niet verder met de pil of enige ander anticonceptie voor de vrouw (wel condooms) kan je dan zwanger worden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
15.1K

Antwoorden (3)

Nee, dat kan niet.

(maar zeg nooit nooit).

Toegevoegd na 5 uur:
Ik zeg dus: zeg nooit nooit maar ALS je de pil slikt en ALS je de pil de weken ervoor netjes op tijd hebt geslikt is de kans dat je zwanger wordt van seks in de stopweek zoals je nu beschrijft het kleinste in geval van de pil slikken. Bijna nihil dus.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Caat: in die week is het veiliger dan in andere weken dus de kans dat je zwanger raakt is kleiner dan als je het twee weken eerder zou doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daarom zeg ik: zeg nooit nooit maar ALS je de pil slikt en ALS je de pil de weken ervoor netjes op tijd hebt geslikt is de kans dat je zwanger wordt van seks in de stopweek zoals in dit voorbeeld het kleinste.
Zwanger worden terwijl je anticonceptie gebruikt kan altijd. De stopweek telt echter voor het gebruik van de pil gewoon mee, en dus ben je tijdens de stopweek ook beschermd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Theoretisch gezien wel, praktisch is de kans bijna nihil, ten eerste de zaadcel blijft nog wel enige tijd in leven in het lichaam van de vrouw, dus aan het eind van je stopweek vrijen, kan een levende zaadcel meenemen. Maar een vrouw is meestal niet direct na de stopweek vruchbaar, wat de kans weer kleiner maakt, als er dan ook nog een condoom wordt gebruikt, is de kans nihil, als dat condoom maar onbeschadigd is en op de juiste manier wordt gebruikt. Maar je kunt er van uit gaan, dat je in deze situatie niet vruchtbaar bent.