hoelang duurt een innestelingsbloeding en wanneer treedt deze op?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
8.3K
Amadea
8 jaar geleden
Het lijkt mij dat de volgorde andersom is, want bij slechts 20% van de net zwangere vrouwen treedt zo'n bloeding op.
nounka
8 jaar geleden
Volgorde?
Amadea
8 jaar geleden
Wanneer treedt een innestelingsbloeding op, en hoe lang duurt deze? Bedoel ik, de vraag in de omgekeerde volgorde.
nounka
8 jaar geleden
Ow, k kon niet volgen dacht dat er een reactie of antwoord weg was. tkx

Antwoorden (1)

Een innestelingsbloeding kan het gevolg zijn van het zich vastzetten van een bevruchte eicel in de baarmoederwand. De baarmoederwand zit vol met kleine bloedvaatjes. Tijdens het innestelingsproces is het mogelijk dat zo'n bloedvaatje kapot gaat. Maar een innestelingsbloeding komt lang niet altijd voor, je kunt zonder die bloeding ook zwanger zijn.

Het is moeilijk om het verschil te herkennen tussen innestelingsbloed en menstruatiebloed. Meestal is innestelingsbloed bruin van kleur en de hoeveelheid bloed is kleiner dan die je verliest wanneer je ongesteld bent. Ook is een innestelingsbloeding vaak kort, en niet zo hevig. Sommige vrouwen verliezen zo weinig bloed, dat ze het zelfs niet eens merken.

De innestelingsbloeding duurt in de regel één tot drie dagen.
Amadea