Kan ik er als man nog iets doen, om te bevorderen dat mijn vriendin zwanger wordt?

Dan bedoel ik met voeding, vitamines, bepaalde manier van vrijen of wat dan ook.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

Misschien een open deur, maar: samen genieten van seks, en extra veel aandacht geven aan allebei opgewonden worden. Dan gaat het namelijk bij jou beter met je zaadproductie, en als zij natter wordt, zorgt dat voor een betere omgeving voor jouw zaad om naar binnen te zwemmen.

Let op dat glijmiddel, als jullie dat graag gebruiken, meestal spermadodend is. En zelfs als het geen spermadodende ingredienten bevat, is het in ieder geval niet spermabevorderend. Daar is het gewoon niet op gemaakt. Overigens is speeksel ook niet heel goed, maar dat schijnt vooral een rol te spelen als de man al een probleem met zijn zaadproductie heeft.

Probeer niet al te vaak jezelf te bevredigen. Als je klaarkomt, duurt het namelijk even voordat je weer evenveel volgroeide zaadcellen klaar hebt liggen voor de volgende zaadlozing. Dus het is een beetje zonde om vanochtend jezelf te bevredigen als je vanavond probeert je vriendin te bezwangeren. Als je jezelf echter twee dagen geleden bevredigd hebt en vandáág je vriendin wilt bezwangeren, heb je alweer een compleet peleton.

Het goede nieuws: als jullie een tijdje géén seks hebben (bijvoorbeeld als zij ongesteld is) is het juist een goed idee om jezelf te bevredigen. Zo hou je de zaadproductie op peil. Het beste is om minstens eens in de vijf dagen klaar te komen, maar vaker mag natuurlijk ook.

Wat ook kan helpen, is om haar nog meer te verwennen nadat jij al in haar bent klaargekomen. Als zij een (of meerdere) orgasme(s) heeft nadat jij bent klaargekomen, trekt de baarmoeder samen, waardoor jouw zaad als het ware naar binnen gezogen wordt.

Maar de hoofdboodschap is dus: have fun!

(En de tips over losse kleding, niet roken, weinig drinken, niet al te fanatiek sporten en gezond leven, die kloppen óók.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eigenlijk is het een wonder,dat de mensheid nog niet uitgestorven is!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+..

Andere antwoorden (10)

ruime kleding dragen, zodat je zaakje niet bekneld zit of te warm wordt.
succes!
13 jaar geleden
Tips om de kwaliteit van sperma goed te houden of te verhogen:

•Stop met roken. Mannen die roken produceren namelijk minder sperma

•Matig drinken: niet meer dan twee glazen per dag. Veel alcohol is slecht voor de vruchtbaarheid

•Sport met mate. Overmatig sporten kan een verlaging van het testosteron tot gevolg hebben en het aantal zaadcellen doen afnemen

•Pas op met buikvet. Overgewicht kan bij sommige mannen gepaard gaan met een verlaging van het testosteron en de zaadproductie

•Draag geen strak ondergoed. Een te hoge temperatuur van de balzak is slecht voor de zaadkwaliteit. Dat geldt ook voor langdurig saunabezoek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
mooi compleet nelly, +
Blijven proberen, blijven proberen. Elk moment dat je kunt, ga ervoor. Want er zijn genoeg vrouwen die maar heel beperkte tijd vruchtbaar zijn, soms maar een dag of minder in een periode. En al die andere zaken die je al aandraagt helpen ook wel.

Maar de kunst is het om precies op het moment dat je vriendin vruchtbaar is ter plekke te zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eigenlijk zijn álle vrouwen maar een dag of minder per cyclus vruchtbaar. Het is het zaad dat langer of minder lang kan leven.
Naast bovenstaande is het heel belangrijk dat je er niet teveel mee bezig bent.

Het komt vaak voor dat vrouwen zwanger worden als ze zich net op iets ander gericht hebben (een baan, hobby of vakantie).
Zoek uit wat goed is pas dat toe in je dagelijkse leven en maak je er verder niet druk over. Laat het geen issue zijn in je leven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het niet zwanger raken van de vrouw kan in enkele gevallen toe te schrijven zijn aan de Ph waarde van de vrouw waardoor de zaadcellen zijn afgestorvens alvorens deze voor isiminatie zorg hebben kunnen dragen. De hoge zuurgraad op zijn beurt komt tot stand door een hoge freqeuntie van de coïtus en is een antwoord van de natuur explosieve bevolkingsgroei tegen te gaan.
Lakticyd kan die balans herstellen.
Ik heb ook ooit en artikel gelezen waarbij werd gesproken van de stand van het bekken waardoor een snellere bevruchtig zou kunnen ontstaan, maar vraag vooral aan je arts gynacoloog, etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op zijn hondjes doen, schijnt een grotere kans op een zwangerschap te geven.
Maar blijf bovenal genieten, en raak niet in de stress.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik neem aan dat je bedoelt, dat je dingen aan jezelf wil veranderen om de kans te vergroten. Vele tip die al genoemt zijn zijn heel goed. Fietsen heb ik overigens nog niet gelezen. Een tijd je niet doen. ook lang zitten heeft het zelfde (te hoge) temperatuur in de testies tot gevolg.

Succes met alle andere tips.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Warmte is bijzonder slecht voor de kwaliteit van het sperma: aanstaande papa's vermijden dus sauna's, hete baden, te strakke kleding en lange autoritten. In bepaalde sectoren van industrie of landbouw kunnen onder andere rontgenstraling of contact met pesticiden en andere chemicalien de mannelijke vruchtbaarheid aantasten.

Lees hierover meer op deze site:

http://www.vruchtbaarheidskalender.nl/vruchtbaarheid/vruchtbaarheid-man
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zie alle andere antwoorden. En nog een temperatuurweetje: probeer sowieso gezond te leven zodat je niet ziek wordt en koorts krijgt. Koorts NU geeft over 60 a 70 dagen slechtere kwaliteit (zolang duurt het om sperma aan te maken from scratch).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelf loop ik al jaren bij een fertiliteits arts, en deze vraag is door ons ook vaak aan verschillende artsen gesteld.

Ze zeggen allemaal zelf dat behalve niet roken en zo gezond mogelijk leven, er weinig aan gedaan kan worden, het kwaliteit van het sperma kan door veel dingen beinvloed worden zoals bv een laag testosteron gehalte bij de man en niet ingedaalde ballen als jongetje.

Smoothies drinken, standjes en zo veel of weinig mogelijk sex hebben maakt niet zo veel uit, er zijn zelfs nu er zelfs studies zijn dat iedere dag sex juist de sperma verbeterd!
Wat wel in het ziekenhuis wordt beaamd is dat 10 minuten blijven liggen na bv. een inseminatie, meer kans op een zwangerschap heeft.
Er zijn zo veel praatjes en iedereen weet het het best, maar het heeft gewoon te maken met de kwalteitvan de eivcellen en sperma, de timing en of je vriendin bv. geen verstopte eileiders heeft(dit klinkt dramatisch maar het kan allemaal, je weet immers niet hoe je er van binnen uitziet).

Ik hoop dat je hier wat aan hebt en een tip, als het na een jaar niet lukt, en na een half jaar na je 35 ste, ga gelijk naar de arts voor een verwijzing, je bent zo een paar jaar verder.Ik hoop niet dat dit nodig is voor jullie, succes ermee!