Hoe verstevig ik een stuk boomschors

Voor mijn poppentheater wil ik een halfrond stuk boomschors gebruiken als boomstam, de binnenkant van de schors heb ik beplakt met papier maché en er een kartonnen koker in gezet. Ik hoopte dat zo de koker vast zou plakken in de boomschors, maar dat krimpt en laat los van de schors. De schors mag natuurlijk niet afbrokkelen en de koker moet er in blijven zitten, want die geeft stevigheid en zit vast op een standaard. Het is voor de sinterklaasvoorstelling, dus als het kan graag tips voor een snelle en simpele oplossing.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

Aan de binnenkant een matje glasfiber (dhz, automaterialenzaak) en dat met de bijbehorende hars vastlijmen. Van de buitenzijde zullen stukjes af blijven vallen. Daar is wel wat aan te doen maar dan wordt het uiterlijk ook gecoat en dat wil je niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Montagekit en een pvc afvoerpijp van de bouwmarkt. Kan je in verschillende maten krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Zorgen dat het helemaal droog is en dan eerst van een lak- of vernislaag voorzien. De verf goed laten drogen zodat het goed hecht en dan nog eens proberen. Desnoods meerdere lagen lak over elkaar. Geeft ook wat stevigheid. De voorkant kun je bewerken met blanke haarlak. Daardoor wordt het ongevoeliger voor vocht.
Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
spuit aan de binnenkant wat purschuim. Niet te veel want dit zet erg uit. daarna kan je eventueel overtollig uitgehard schuim met een mes weg snijden.