Vervolg op de vraag: Ik wil sloffen haken. Is acryl wol daar geschikt voor?. Mijn vervolg is, hoe breng je vilt aan in de sloffen?

Ik kon niet reageren op mijn vorige vraag, dus dan maar zo. Hieronder zie je de sloffen die ik wil maken.
Sorry voor het gedoe.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik heb het patroon even bekeken, en het opgegeven garen, Eskimo, is inderdaad 100 % wol, maar prima te vervangen door een acryl garen van dezelfde dikte en kwaliteit. Let wel op dat het niet pluiziger of langer van pool is, want dan wordt het HEEL moeilijk haken.

Wil je ze voeren met vilt (ik zou trouwens fleece nemen), dan maak je ze een maat groter dan je nodig hebt, en naait een paar eenvoudige voering-sokken van fleece, die je vervolgens met de hand in de sok naait. Persoonlijk denk ik wel dat het, ondanks dat je geen echte wol gebruikt, dan al snel TE warm zal worden aan de voeten.

Wil je alleen vilt in de zool (dan zou ik dikke vilt nemen, niet die lapjes waar we vroeger op school mee handwerkten), dan kun je die op maat van je voet knippen en met textiellijm in de zool vastlijmen. Of de slof binnenstebuiten keren en met kleine steekjes op de binnenzool naaien.

Zo te zien moet je deze trouwens, met haaknaald nummer 8 (!!!!) wel in een avond voor elkaar moeten krijgen. Ik weet niet of ik nog iets van die dikte heb, anders kan ik vanavond wel even proberen ze te proef-haken.