Niet van zeshoeken, maar van vierkantjes heb ik een haakpatroon voor sloffen gevonden:

Meet de lengte van je voeten in cm. Deel het aantal cm door 2. Voorbeeld: Zijn je voeten 24 cm lang. Deel door 2, dat is 12 cm.
Je haakt dan vierkantjes met een diagonaal van 12 cm.
Zijn je voeten 26 cm lang, dan haak je vierkantjes
met een diagonaal van 13 cm.

Voor elke slof haak je 6 vierkantjes. Zoek daarvoor zelf een patroon, zo maak je echt je eigen sloffen!

Leg ze neer met de goede kant naar beneden volgens het schema in de afbeelding.
Je naait de vier vierkanten in het midden aan elkaar.
Klap het hieldeel om, verkeerde kanten op elkaar en haak met een afstekende kleur met vasten de groene en aansluitend de rode kanten op elkaar. Klap het teendeel om. Verkeerde kanten op elkaar.
Haak met dezelfde afstekende kleur als daarnet de naden aan elkaar volgens het kleurenschema. Begin middenboven op de wreef met roze, dan paarse, dan de gele en als laatste de lichtgroene kant.
Je eindigt met een halve vaste weer boven op de wreef, waar je net begon. Haak aansluitend een toer vasten
langs de instap van de slof. Hecht af.
Haak vanaf middenachter met een andere kleur op deze vasten een rand stokjes. Haak daarbij in de hoeken (aan elke zijkant en middenvoor) 3 stokjes samen. Hecht af.
Haak op deze stokjes met de afstekende kleur een rand met de kreeftsteek. Dat zijn vasten die je van links naar rechts haakt, dus de andere kant op dan je altijd gewend bent. Dat geeft een mooie randafwerking. Hecht af en werk alle draadjes weg.
Amadea