Hoe kan ik een rond kussen breien?

k heb op internet veel patronen gevonden voor gehaakte ronde kussens.
Maar, ik wil graag een rond kussen breien (het ronde kussen van de hema, 50 cm zonder opstaande randen).

Ik heb wel een rondbreinaald, maar als ik daarmee brei krijg ik een koker.

Is het mogelijk - met een rondbreinaald of gewone naalden (dus gewoon met een kop aan het uiteinde)- om een ronde lap te breien voor een kussen? Of kan ik dit beter op een andere manier doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.4K

Het beste antwoord

Je kan een ronde ' schijf' breien met gewone naalden.
Begin met 1 steek en maak elke toer aan het begin en einde een steek bij.
Ik verwacht niet dat het erg mooi wordt, je krijgt toch de rechte toeren, anders dan bij haken wat je rond kan laten lopen.
Een rondbrei naald heb je idd niets aan in dit geval.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Probeer eens op de rondbreinaald zoveel steken op te zetten als de buitenmaat van het kussen. Vervolgens iedere toer op vaste plaatsen 2 steken samenbreien. Net zolang doorgaan tot je nog een paar steken overhebt en door deze steken de draad halen en samentrekken. Het zal wel een gepuzzel worden om de juiste verhouding van minderen te vinden.