Hoe brei ik een omslag?

Ik ben bezig een tasje te breien. Ik wil graag aan de onderkant een duidelijk breekpunt, zoals bij een omslag.
Ik heb ooit een breipatroon gehad voor een kussen waarbij gebruik werd gemaakt van een iets kleinere naald om een ribbel te breien, waardoor je makkelijk kon omslaan.
Weet iemand misschien hoe dit kan?

Het idee is dus om bijvoorbeeld 30 rijen tricot steek te breien - dan iets waarmee je een ribbel/omslag krijgt van 3 rijen o.id. - dan weer 30 rijen tricot steek.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik heb een kussen gebreid, en heb gewoon één pen recht gebreid (aan de binnenzijde, zodat de ribbel aan de buitenkant kwam te zitten), en daar liet het breiwerk zich makkelijk op omvouwen.