Is het mogelijk dat postzegelverzamelingen in de toekomst weer iets gaan opleveren?

In het verleden was ik een fanatiek postzegelverzamelaar en om eerlijk te zijn heb ik een mooie verzameling postfris Nederland. Volgens de catalogus van 1985 zou mijn verzameling rond de 6000 gulden opleveren (50% van de cataloguswaarde). Vervolgens stortte de hele postzegelmarkt in elkaar en dat is nooit meer goed gekomen. Als ik momenteel mijn verzameling zou verkopen, mag ik blij zijn als iemand er 350 euro voor wil betalen. Dat gaat dus niet gebeuren.
Maar ik vroeg me af of er een mogelijkheid bestaat dat deze verzameling over bv. 20 jaar weer iets waard zou kunnen zijn. En zo ja, waar zou dit dan van afhankelijk kunnen zijn?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wellicht wel leuk om te lezen (of juist niet):
http://www.filahome.nl/postzegelhandel/daalt-prijs-postfris-nederland.htm

Het beste antwoord

De hausse van postzegelprijzen was eind jaren 70. Toen waren er ook veel beleggers op de postzegelmarkt actief. Toen de vraag afnam (en gelijktijdig nam het aantal actieve verzamelaars en leden van postzegelverenigingen af) daalden de prijzen en daarmee is het nooit meer goed gekomen. De enige reden waarom de prijzen weer zouden gaan stijgen is een toename van het aantal verzamelaars en daarmee de vraag naar postzegels. En dan nog moet er heel wat gebeuren voor postfrisse zegels van na 1960 weer wat waard worden, want het aanbod daarvan overtreft de vraag op dit moment vele malen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit zijn geen leuke plusjes, maar toch verdiend... :) +1