Waar vind ik een goede en duidelijke uitleg over kaartweven?

Ik snap echt niet hoe je het op moet zetten en draaien.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Kaartweven is een oude Romeinse techniek van weven. Het komt erop neer dat via een bepaalde manier van draden door kaarten te rijgen, je patronen kunt weven wanneer je de kaarten steeds een kwartslag draait.
kaartweven voor beginners :
http://www.marijkevanepen.nl/Kaartweven_Beginners.html

In Museumpark Orientalis in Nijmegen wordt kaartweven gedemonstreerd.
Wanneer je in de gelegenheid bent om daar langs te gaan kun je het zien .