Waar koop ik gouden verf voor een plastic oppervlak?

Ik wil de oogleden van een popje goud verven, en ik heb geen (kennis van) airbrush gereedschap. Ik heb bij de hema een hele pot gezien. Da's een beetje veel.
Ik zat anders aan gouden nagellak te denken. Is dat wat?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (1)

Bij de modelbouwshop (dus voor vliegtuig- en scheepsmodellen et cetera )koop je mini-potjes verf in elke kleur die geschikt is voor kunststof, dus ook goud, zilver enz. Als je er geen in de buurt hebt, er zijn ook spellenwinkels waar ze miniatuurfiguurtjes (van krijgers, monsters etc.) verkopen en ook dezelfde verf ervoor. een bekend merk is Humbrol. Wanneer je het popje meeneemt kunnen ze wellicht adviseren welke de beste soort verf is. Is geen van beide in de buurt dan biedt een speelgoedwinkel desnoods uitkomst. Het type verf wordt in het Engels vaak Enamel Paint genoemd. Je brengt het op met een klein penseeltje. Droogtijd een aantal uren tot 2 dagen, volg de aanwijzingen op de verpakking.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Helaas ik kan weer niet plussen, maar dacht hier ook aan, deze verf is ook te koop bij de speelgoedwinkel.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja!! Perfect! Ik heb op het merk Humbrol gezocht en een winkeltje gevonden :D Heel erg bedankt!
ronron1212
8 jaar geleden
crea ik zal de plus geven
Antoni
8 jaar geleden
Tamiya en Revell zijn ook prima merken van modelbouwverf.