Hoe bepaal je de maat van haaknaald als er op de wikkel van het garen geen aanduiding staat?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.3K
Amadea
8 jaar geleden
Ook niet voor breinaalden, of een plaatje van hoeveel bollen er nodig zijn voor een kindertrui?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Neen niets.

Het beste antwoord

Dan zal je een proeflapje moeten maken.
Zet een aantal steken op, ongeveer 10 cm, en haak wat toeren. Is het te vast naar je zin, dan neem je een grotere haaknaald, te los dan een kleinere.
Voor de gemiddelde haakkatoen begin je op ongeveer naalddikte van 2,5-3