Hoeveel is deze speelgoed auto waard?

Ik heb deze speelgoed auto ooit op een rommelmarkt gekocht maar ik heb geen idee hoeveel hij waard is. Op internet kon ik er niks over vinden, het enige dat ik weet is dat de auto gemaakt is door Joustra uit Frankrijk en ik denk dat hij ongeveer rond 1980 gemaakt is.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

De naam Joustra is een samentrekking van Jouets de Strasbourg, een destijds gerenommeerde fabrikant van speelgoed.

“Les anciens jouets Joustra sont devenus très recherchés avec le temps et de nombreux collectionneurs peuvent ainsi renouer avec l'époque de leur enfance.”
Oftewel: het oude Joustra speelgoed is in de loop der jaren gezocht geworden; het geeft mensen vaak een herbeleving van hun kindertijd.
https://fr.wikipedia.org/wiki/Joustra

Daarbij zij opgemerkt dat dat voor het echt heel antieke speelgoed zal gelden. Afhankelijk van de conditie en de werking kun je er best wat voor vragen, maar dit is niet zo’n heel oud model dat je meteen aan hoge prijzen moet denken.

In Limburg zit nu iemand die op Ebay 75 dollar voor zo’n wagen vraagt:
http://www.ebay.com/itm/Vintage-Joustra-Ralley-Car-Tinplate-plastic-Remote-Control-/141287465203
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ongeveer een tientje. Het is volgens mij een Simca.