Het is wel 't handigst om er eerst een bol van te maken, anders loop je kans dat de draad hopeloos in de knoop raakt en dat is jammer van die dure zijde. Hier is een filmpje waarop te zien is hoe je dat kunt doen zonder een wolwinder of parapluhaspel: http://www.garnstudio.com/lang/nl/video.php?id=269

Van vroeger kan ik mij nog wel herinneren hoe ik zo'n streng voor mijn oma tussen mijn handen moest ophouden met de armen omhoog, zodat zij het dan kon oprollen. Die methode kan natuurlijk ook nog altijd gebruikt worden, als je een bereidwillige huisgenoot hebt.
Amadea
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Doe ik ook hoor, eerst een bol van maken. Anders raakt het in de knoop, zeker wat ruwere zijde.