Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het legaal om een karambit (mes) te bestellen uit een ander land (buiten de EU)?

Het is volgens mij toegestaan om een vast mes (dus geen stiletto of vlindermes e.d.) te bestellen uit een land binnen de EU zoals Duitsland.
Maar is het ook toegestaan om een karambit te bestellen uit en land buiten de EU zoals China?

Deze wil ik graag kopen (ik neem aan dat deze uit China komt) :

http://nl.aliexpress.com/item/CS-GO-Counter-Strike-Black-Karambit-Knife-Neck-Knife-RED-with-Sheath-Tiger-Tooth-Real-game/32483078666.html

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik ken de regels omtrent messen. Ik ga dit niet gebruiken als wapen, enkel als versiering.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
12.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik heb even wat oude vragen opgezocht. Ja je mag dit mes bestellen ook als het van buiten Europa komt. Waar je even op moet letten is de kans dat je belasting moet betalen over je aankoop. Afhankelijk van de prijs.

Er zijn ook Europese webshops waar deze messen bestelbaar zijn. Vergelijk de prijzen en wat je eventueel kwijt zou zijn wanneer het bijvoorbeeld uit china moet komen.

Toegevoegd na 5 minuten:
De tweede link gaat over een ander soort mes. Maar daarin heb ik uitgelegd hoe het met de importkosten zit.
(Lees meer...)
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat is dan helder
+10 voor jou :)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding