Ik zoek een goed boek, ik houd van Stephen King, Dean Koontz en Peter Straub. Wie heeft een goede aanrader?

Ik heb bijna al hun boeken gelezen en houd wel van dit genre. Iemand nog goede tips?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
9.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er worden in dit rijtje nogal wat - overigens heel goede - thrillerschrijvers genoemd, maar dat is toch wel een beetje ander genre dan king/coontz/straub en kornuiten. Kan best zijn dat je daar ook van houdt, maar als je echt andere horror-schrijvers zoekt, zijn dat (helaas) niet de boeken die je moet hebben. (Al kan ik je de meeste wel aanraden ; een beetje verbreding van genre is af en toe ook erg verhelderend).

Het beste antwoord

Ik geef je wat tips:
De 50-50 moorden: Steve Mosby
Ted Dekker: Adam
Alle boeken van Cody McFayden (4 stuks)
Tess Gerritsen: Hartslag en Diagnose besmet
Allen Folsom: De dag na morgen
Frank Schatzing: De zwerm (eco-thriller)
En ik weet er nog een stuk of 50, want ik heb dezelfde smaak en ben leesverslaafd. Wil je dus nog meer tips stuur even een pb-tje.
Veel leesplezier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Ik hou ook van dit genre en ik vind de boeken van Karin Slaughter en Cody Mcfadyen ook erg goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij zijn dat meer thrillers / detectives. Wel heel goed, ander genre. Net als Harlen Coben enzo.
In de tijd dat ik deze boeken las, zat ik ook nogal in de sciencefictionlitteratuur. Daar zit heel veel goeds onder!!
Asimov natuurlijk als eerste.

Zoek even in de bibliotheek.

Het genre heeft ook: het kan eigenlijk niet, maar het is zo verrassend passend in het verhaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
met bonuspunt!
Probeer de boeken van Preston & Child eens.
En dan met name mijn favorieten: "Vloek van het Oerwoud" en "De onderwereld".
Let op: Voor je de onderwereld leest moet je eigenlijk de vloek van het oerwoud gelezen hebben, is een soortement van vervolg.
Erg spannend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Aardzee-trilogie' van Ursula Le Guin vond ik erg mooi. En de Kronieken van Thomas Covenant. Overigens allemaal meer fantasy dan SF.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je van deze schrijvers houdt, zal je jeffery deaver en mo hayder ook graag lezen.
van mo hayder is vooral de vogelman erg spannend.
13 jaar geleden
Als je van fantasy houdt: Robin Hobb.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je houdt van goede horror/griezelboeken dus.
Als je van bovengenoemde schrijvers alles gelezen hebt, is James Herbert vermoedelijk een goede nieuwe on het rijtje. "Wraak van de Overlevende" is een leuke om mee te beginnen.

En hoewel het iets meer fantasy en iets minder horror is, zul je Clive Barker vermoedelijk ook goed kunnen verteren. Met name "Imajica", "Weefwereld" en de Great and Secret Show-serie zijn leuke werken in het genre.

Met die twee ben je wel weer een aardig tijdje zoet dacht ik zo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Clive Barker is inderdaad aan te raden. Die 3 boeken die je noemt heb ik ook gelezen. Veel beter dan Stephen King vind ik zelf.
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier idem dito, vele malen beter zelfs, maar na/rond pak hem beet Everville begint hij wel steeds vaker en verder van het horror-genre af te dwalen, met als grote uitspringers Gallilee en de Abarat-serie. Coldheart Canyon vond ik wel weer erg sterk. Mr. B. Gone vond ik echter uitermate slecht. Gelukkig was dat maar een dunnetje.
Lees het boek 'Zwart Hart' van Joe Hill.Joe Hill is het pseudoniem van de zoon van Stephen King.Hij is werkelijk een meester in het horror genre.Het hele boek is een griezel.Lees het niet als je alleen in huis bent 's nachts, en kijk even achterom als je in je auto zit, er kan iemand op de achterbank zitten....