Ik zoek een paspop, wie heeft een idee waar ik er één kan vinden?

Ik zoek een paspop om patronen mee te ontwerpen. Er zijn wel hele goeie te bestellen op internet maar die zijn al gauw 200 euro, vooral die verstelbare zijn duur. Ik heb al op marktplaats gezocht maar daar staat niet echt wat tussen.. Ik heb wel gezien dat er 2 jaar geleden bij de xenos eentje in de aanbieding was.. Wie heeft er een idee waar ik een paspop kan vinden?
Een verstelbare zou wel heel fijn zijn omdat de standaard paspoppen (mt 36/38) een grotere maat hebben dan ikzelf (34).

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.4K

Het beste antwoord

Een goede paspop KOST nu eenmaal wat. Tussen de 100 en de 200 euro heb je inderdaad een heel redelijke, en als je geluk hebt, vindt je er eentje tweedehands.

De paspoppen die je wel eens bij de Xenis enzo ziet, en ZELFS die die je kunt kopen bij bedrijven met etalagebenodigdheden, zijn NIET geschikt voor het zelf maken en passen van kleding, Je kunt ze wel leuk aankleden, maar niet op je eigen maten verstellen, endat is een voorwaarde voor een goede paspop. Zelfs als je er een in je eigen kledingmaten zou vinden, is de kans groot dat de verhoudingen net niet helemaal kloppen.

Dus toch maar op zoek naar een echte paspop, tenminste, als je zoveel naait dat dat de moeite loont. Het is echt een apparaat voor gevorderden, net als een lockmachine. Als je de hele dag naait, kun je niet zonder, maar als het maar voor af en toe is, redt je je zonder ook prima.

Je confectiemaat is overigens ZO klein, dat ik denk dat je op zoek moet naar een kindermaat-pop, en dan goed opletten dat je de ruglengte kunt verstellen (mits je langer bent dan pakweg 1,64).

De meest verkochte (en beste) merken zijn Twinfit en Diana. Zoeken op die merken en het woord paspop (of paspop verstelbaar) wil nog wel eens een leuk tweedehandsje opleveren.

Toegevoegd na 2 minuten:
De standaard maten paspoppen zijn A (verstelbaar van 36 tot 42) en B (verstelbaar van 40 tot 48).
Heb je ene kleinere maat, dan kun je dus met een kinderpop uit de voeten. Heb je een grotere maat, dan heb je pech, en zul je je eigen kleren moeten passen. In de praktijk echter is kleding van maat 50 en groter vaak met zoveel overwijdte, dat een paspop ook niet echt dringend noodzakelijk is. Bovendien gaan de onderlinge maten dan zo sterk verschillen, dat dat met ene paar draaiknopjes niet meer aan te passen is.

Met maat 36 en een cup die groter is dan DD heb je trouwens ook een (paspop)probleem.....

Het mag dan wel verstelbaar zijn, het blijft confectie.

Vaak kun je een paspop ook laten bestellen door de plaatselijke fourniturenzaak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Paspoppen vanaf €10,-
http://www.etalagepoppengigant.nl/nl/shop/paspop_buste_dames_model

Paspoppen vanaf €39,- Ook verstelbaar
http://kopen.marktplaats.nl/search.php?tab_adcount=0&ds=to%3A1%3Blt%3Azip%3Bsfds%3A1%3Bpt%3A0%3Bmp%3Anumeric%3Blx%3A134656%3Bly%3A397721%3Bkw%3Aaspop%3Bosi%3A2&srt=dd&u=&g=&f=&pp=&vs=&ts_category_default=&pts=&t=&p=1&stop_force_description_search=&s=&show_thumbnails=1&show_summary=1&from_searchbox_advanced=1&q=paspop&g=nol1&qsf=0&postcode=5014NS&distance=&search=Zoek
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is even een investering, maar voor Euro 99,- ben je de man/vrouw....!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen idee waar je woont maar een paar dagen geleden liep langs kringloopwinkel 'de lokatie'in Amsterdam oost en daar staat een verstelbare prominent te koop in de etalage.
Je zou ook in andere kringloopwinkels kunnen kijken of zelf een gratis advertentie kunnen zetten op MP ofzo met je vraag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan ook gewoon langs winkels gaan en vragen of ze toevallig nog paspoppen hebben die ze weg doen, en erbij zeggen dat je het wil gebruiken omdat je zelf kleding maakt.. en dan kan je altijd overleggen voor een prijsje zo is mijn vader ook aan een paspop gekomen en die staat nu boven met de trouwjurk van me moeder
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de xenos.
maar daar staat wel al een printje op met een kraagje, maar ze zijn niet duur