Wat is het Omniversum in Den Haag eigenlijk, wat kan je daar doen?

We gaan/willen er vanmiddag naartoe maar wat doe je daar eigenlijk en kan je daar kaartjes kopen of moet je die op internet bestellen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
2.1K

Het beste antwoord

Dat is een soort van bioscoop, waar je natuurfilmen kan kijken. Er is een hele grote koepel boven je hoofd zodat het lijkt alsof je in de film zit. Het is heel vet, heb ik gehoord. Je ligt als het ware in je stoel en het scherm is boven je. Een hele grote bioscoop dus, waar het lijkt alsof je zelf in de film zit!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het omniversum is een heel grote bioscoop, waar meestal natuurdocumentaires te zien zijn.

Toegevoegd na 1 minuut:
Kijk maar eenz op de site: www.omniversum.nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het omniversum is een grote bioscoop, de film wordt afgespeeld op een rond doek. Je kijkt omhoog en ziet de film afspelen aan de binnenkant van een bol, alsof je er zelf in zit. Je kunt ter plekke aan de kassa kaartjes kopen, er zijn doorlopende voorstellingen. Veel plezier!

Toegevoegd na 1 uur:
Met dank aan iHave moet ik erbij vermelden dat het om een middelgrote bioscoop gaat. 300 zitplaatsen is niet klein, ook niet groot. Het komt waarschijnlijk door de "grootse" indruk die het op mij gemaakt heeft als kind. :o)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+je voor de bolvorm van het doek, want dat is juist wat dit theater zo bijzonder maakt. Maar met 300 zitplaatsen is die niet echt heel groot.
Het Omniversum is een IMAX bioscoop en wel een speciale variant: IMAX Dome wat verwijst naar de koepel waarop geprojecteerd wordt. Dit werd vroeger Omnimax genoemd wat de naam van het Omniversum verklaart.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is heel leuk je kunt er een film kijken die boven je af speelt in een soort koepel .Je kunt daar kaartjes kopen en er is een tentoonstelling.