hoe kan ik transparant papier om een kado heen wikkelen?

Ik heb een moederdagskado gemaakt door in een (rieten)mand verschillende persoonlijke cadeautjes te verzamelen.
Nu heb ik transparant inpakpapier gekocht om dit er om heen te wikkelen. Alleen krijg ik het er op geen enkele manier mooi/netjes omheen. weet iemand hoe ik dit het beste kan doen?

Hieronder een afbeelding,hoe ik het uiteindelijke resultaat er uit moet zien;

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
3.2K

Het beste antwoord

Ik kan de afbeelding niet zien, maar een mogelijkheid kan zijn: leg de mand met z'n zijkant op de folie. Met de voorkant naar achteren. Sla de folie eromheen aan de zijkanten en maak vast met een plakbandje, dit is dus de achterkant van de mand. Vouw de onderkant dicht, plak vast en zet de mand weer recht op. De bovenkant kun je nu heel ruim bijelkaar frommelen en vastnieten of tapen. Dit is een simpele manier, voor beginners. Het kan vast mooier, maar dit lukt tenminste. Maak het geheel niet te strak, ruim folie staat het mooist.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Wat een leuk idee voor je moeder.

Knip een groot stuk papier,leg dit op tafel,zet de mand in het midden en haal dan de punten omhoog waarbij je de punten naar elkaar toe brengt in je hand,doe een stuk onder de punten een strik of tape er omheen.

Steken er punten uit nadat je de strik er omheen hebt gedaan dan kun je dit met een schaar gelijk knippen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Neem een lang stuk folie en zet de mand daar in de lengte op. Het folie moet wel zó lang zijn, dat je het langs de smalle kanten van de mand omhoog kan vouwen, en je dan nog folie overhoudt bovenaan. Vouw nu de smalle stukken folie naar langs de zijkant van de mand omhoog. Handig om al wat kleine stukjes plakband paraat te hebben ter ondersteuning. Vouw nu de lange stukken folie omhoog, plak het bij de randen evt. vast met wat kleine stukjes plakband. Bovenaan vouw je de uiteinden van het folie samen, daar ook evt. eerst wat plakband omheen, en daar doe je dan gekleurde lintjes o.i.d. omheen. De truc is dus om het folie in de lengte te gebruiken, en te zorgen dat het groot genoeg is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ligt eraan hoe breed je papier is en hoe groot je kado is, is je papier 60 cm breed en je kado hoger dan 40 cm, dan doe je het papier onder het kado door en trek je het strak naar boven toe, bindt vast met een elastiekje of plakband, vervolgens plak je de zijkanten dicht, is je kado dan nog open, dan doe je hetzelfde nog eens aan de zijkanten, maar knip dan het papier op maat, zodat de naden ongeveer een cm overlappen, plak dat in de lengte dicht en vast.
Vervolgens ga je aan de gang met lint, zorg dat je de linten lang genoeg houdt, knoop ze in een strik, of gewoon een knoop en trek van boven naar beneden een schaar er langs voor krullen, decoreer deze over het kado.

Is je papier 60 cm breed en je pakje kleiner dan 40 cm, dan knip je het papier 4 cm langer dan de omtrek van je kado, vervolgens leg je het kado op zijn kant op het papier, met de mooiste kant naar de gladde kant van het papier, in het midden, vervolgens trek je het papier glad, rondom het kado en plak je de naden vast met plakband, bind het uitstekende folie vast met elastiek of plakband.

Het lint doe je op dezelfde manier als al beschreven, knip in beide gevallen de folie aan de bovenkant half rond af.
Losliggende spulletjes kun je met dubbelzijdig tape vastzetten, doe dit voor het inpakken.
succes met je kado!