Mag je zomaar overal gaan kamperen?

Ik wil samen met wat vriendinnen gaan kamperen, een grote tent hebben we en we weten ook wel een paar leuke plaatsjes. Die plaatsen zijn eigenlijk helemaal geen camping of zo en ik weet ook niet wie de eigenaar is. Ik ben er wel al regelmatig geweest en er is nooit iemand. Mag ik daar nu zomaar mijn tent uitzetten en gaan kamperen?
p.s. wij zijn netjes en laten ook geen vuilnis achter

Toegevoegd na 1 uur:
Wij wonen bijna op de grens met Nederland, dus hoe zit het in België?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
1K

Antwoorden (3)

Nee, je mag in Nederland niet zomaar wild kamperen, op prive terrein mag dat als je toestemming hebt van de eigenaar.

Toegevoegd na 1 uur:
Na je aanvulling: In Belgie mag het ook niet, zie mijn link.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In nederland is wildkamperen strafbaar! Maar gelukkig zijn er een aantal plaatsen in Nederland waar je wel legaal je tent neer kan zetten. Dat zijn de zogenaamde Paalcampings. Het is vaak een klein stukje grond midden in het bos of langs het water en hier mag je wel wildkamperen. Je kunt de plaatsen en regels daarover vinden op de website van Staatsbosbeheer, die ook deze "campings" beheren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ligt er helemaal aan in welk land of je wilt gaan kamperen, zoals je al weet van eerder geplaatste reacties , mag het hier dus niet. Maar als je naar Zweden gaat om te kamperen zonder wat te hebben besproken ,dan mag het weer wel. Er zullen vast nog wel meer landen zijn waar het wel toegestaan is ,alleen vraag me niet welke want ik heb alleen Zweden maar uit geprobeerd. ( En dat beviel me prima)