hoe ga ik sneller fietsen?

Ik kom tegenwoordig te laat op school omdat ik die stomme berg moeilijk opkom heeft iemand tips hoe ik sneller ga fietsen? :)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Sport
Ivana
9 jaar geleden
Dan lijkt het me handig als je iets vroeger van huis gaat. Als je over een paar maanden wat aan die berg gewend bent gaat het vanzelf sneller.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1. Trainen, met goede fietstechniek
2. Fiets goed afstellen, banden hard oppompen.
3. Juiste versnelling gebruiken OF betere (lichtere) fiets kopen met derailleur-versnellingen..
4. Fiets met trapondersteuning aanschaffen ("elektrische fiets")
Castle
9 jaar geleden
Je kan toch ook eerder vertrekken?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
harder trappen.

Het beste antwoord

Elektrische fiets kopen of ga spinning doen in de sportschool
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

beenspieren trainen. Doe aan squats en lunges.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zou tien minuten eerder van huis gaan,maar ja ik ben niet van de jeugd van tegenwoordig. Het spaart wel geld wat je niet aan een sportschool hoeft te besteden.

Toegevoegd na 1 minuut:
Of je banden oppompen,als deze halfleeg zijn trapt je fiets ook zwaarder..
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb gemerkt dat ik (43 jaar, geen fietstraining whatsoever) een stuk sneller omhoog fiets (in mijn geval richting een brug, aanloop daartoe meter of 500) als ik niet van versnelling verander maar me slechts concentreer op het trapritme en het tempo.

Ik fiets op een 25+ jaar oud barrel met 3 versnellingen, mijn dochter (13) op een nagelnieuwe fiets met 7 versnellingen. Zij fietst elke dag +/- 25 KM, ik fiets dat in een maand.

Toch ben ik sneller op de brug omdat ik steevast het zelfde tempo aanhoud zonder te schakelen. Mijn dochter sprint vooruit, schakelt, wordt sneller moe door het zwaarder (hogere versnelling) of sneller (lagere versnelling) trappen, zakt terug in snelheid, kan dan niet meer versnellen want dat is te zwaar, en wordt vervolgens vrolijk door haar ouweheer ingehaald. Als ik boven ben is zij halverwege.

Bottom line: niet schakelen, maar stug één tempo aanhouden.