'Wilde dieren' zien, zoals herten en schotse hooglanders, waar kan ik het beste heen?

Ik wil graag allerlei dieren bekijken, weet iemand een website, looproute, fietsroute (+verhuur) ofzo?
Ik kan het niet duidelijk op internet vinden.

Ik kom vanuit Groningen dus bijv. de veluwe zou ideaal zijn. Maar alle suggesties zijn welkom!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Sport
1K
HeerVoldemort
9 jaar geleden
In ieder geval in de ochtend schemering of de avond schemering dat zijn de beste tijden om wild te zien.

Antwoorden (3)

Schotse hooglanders lopen er voldoende bij het Witteveen, bij Buurse (OV). Lopen daar eigenlijk in het wild rond, dus je kunt net zo dichtbij komen als je wilt of durft. Ik kom daar regelmatig om te fotograferen.
Voor herten moet je meer op de Veluwe zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kunt van Groningen uit het gemakkelijkst direct naar Drente fietsen. Vijftien kilometer onder de stad Groningen zijn Schotse hooglanders, Drentse heideschapen, en Schoonebeker schapen te zien. Als je langs het Paterswoldsemeer fietst is er onderweg ook veel natuurschoon te aanschouwen. Dat is een deel van het Jacobspad, dus goed aangegeven.
Amadea
9 jaar geleden
Op de Veluwe heb je natuurlijk de grootste kans om echt wild te zien. Denk hierbij aan zwijnen, edelherten, reeën en schotse hooglanders. Wat erg leuk en leerzaam is om een wandeltocht met de boswachter te maken. Hij weet de plekken te vinden waar veel wild te zien is en dan weet je de volgende keer waar je op moet letten. Via de plaatselijke VVV's worden deze wandelingen aangeboden. Kijk even op de website van Staatsbosbeheer, daar vindt je meer informatie.