Hoe komt het dat mijn Fitbit-HR stappenteller bij traplopen op 0 blijft staan?

Ondanks ik mijn HR-fitbit stappenteller heb ingesteld, blijft hij op 0 staan bij traplopen. De rest werkt prima! Wat kan er aan de hand zijn?

Toegevoegd na 16 uur:
Op mijn werk is de trap minder stijl en daar werkt de Fibit-HR wel. Ik ben daar 2 korte trappen opgegaan (1 verdieping hoger) en dat telt hij voor 1. Hieruit concludeer ik dat hij een 1 aangeeft na een aantal treden. Wellicht is de trap thuis 1 trede te kort om het te registreren???

9 jaar geleden
in: Sport
11.9K
Ritsuka
9 jaar geleden
Hoeveel verdiepingen loop je?
joro
9 jaar geleden
Een verdieping.
Ritsuka
9 jaar geleden
Mogelijk tel hij pas bij meerdere verdiepingen, omdat het een kleine verdieping is

Het beste antwoord

Een stappenteller telt de schokken die hij voelt, wanneer je loopt.
Ik denk dat je voorzichtiger je voet op de trap zet, waardoor deze niet als schokje meetelt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Aanvankelijk waren pedometers puur mechanisch; tegenwoordig maken ze meestal gebruik van een elektronische teller waarbij een magneetje aan een hefboompje met een veer een magnetische reedschakelaar activeert bij iedere stap. Het aantal contactsluitingen wordt geteld en op een display getoond.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dacht ik ook even, Erna, maar dat zou alleen gelden voor trap-op. Trap-af zal aardig schokken.
Maar het kan zijn dat de Fitbit HR werkt als de Fitbit Charge: "De Charge heeft ook een hoogtemeter, in tegenstelling tot veel andere activity trackers. Dat betekent dat je ook kunt zien hoeveel trappen je hebt beklommen. Hij geeft dat niet per traptrede weer, maar telt een hoogteverschil van zo’n 3,5 meter als een beklommen trap." Zie: http://www.smarthealth.nl/review/2015/01/02/smarthealth-review-fitbit-charge/
Erna55
9 jaar geleden
Wanneer iemand zijn voet "verend" op de traptrede zet, zou het kunnen dat er niet voldoende schok is.
Ritsuka
9 jaar geleden
Nee, dit werkt met luchtdruk. ik had eens in een storm buiten gelopen en 60 verdiepingen gedaan volgens Fitbit :p
Erna55
9 jaar geleden
De fitbit registreert hoogteverschillen die groter zijn dan 3,5 meter.
joro
9 jaar geleden
Bedankt voor uw reactie. Het heeft echter niks met schokken te maken, dat heb ik getest. Op het werk heeft iedere verdieping 2 korte trappen. Die 2 trappen telt hij voor 1. Maar als je op het plateau even stil blijft staan, pakt hij iedere verdieping (2 korte trapoen) voor 2. Mijn conclusie is dus, dat de trappentelling niet betrouwbaar is.