Welk sissend geluid hoor je soms is een sauna ?

Ik bezoek regelmatig de bekende sauna ressorts in Nederland.
Wat mij op valt is dat ik vaak een sissend geluid hoor.
OA in de kelo sauna, finse sauna en panorama sauna.
In de grondsauna hoor ik dit geluid niet.
Zou het kunnen zijn dat de sauna’s waar in ik dit hoor gasgestookt zijn ?
Zo nee, wat hoor ik dan ?

Toegevoegd na 23 uur:
Ik heb het hier niet over water dat op de hete stenen terecht komt.
Ik het het hier over een geluid dat je ook uit een gasfornuis hoort komen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Sport
dudemeister
9 jaar geleden
komt het uit het toiletgedeelte dat geluid?
misschien is het een brilslang dan

Antwoorden (2)

Dat is water dat op de hete stenen wordt gegooid. Dit water verdampt door het temperatuursverschil.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Veel dauna's kennen een aut. sproeisysteem. Deze druppel regelmatig war water op de hete stenen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor uw antwoord maar nee de sauna's waar ik het over heb hebben geen automatisch sproeisysteem.