Waarom is dinsdag de goedkoopste dag om kaartjes te boeken voor 'Billy Elliot'?

Bijna elke dag van de week is de prijs voor een kaartje anders. Zo is zondag de duurste dag en door de weeks de goedkoopste. Is er een reden voor dat dinsdag het goedkoopste is van de dagen?

Toegevoegd na 5 uur:
Zelfs op woensdag, donderdag en vrijdag ligt de prijs hoger dan op dinsdag.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (2)

Omdat de meeste mensen in het weekend willen kopen in verband met hun werk.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maar waarom JUIST op dinsdag...?!
Dat is dynamische pricing en is gebaseerd op de bekende prijselasticiteit: hoe lager de prijs, hoe meer mensen het willen. Vroeger koos men de prijs waarbij de zaal precies vol was, maar dan betaalden veel mensen minder dan men ervoor over had gehad.

Om ervoor te zorgen dat de mensen die het meest voor een kaartje over hebben, dat ook daadwerkelijk betalen, worden de prijzen dynamisch aangepast. Dat hoeft overigens niet alleen op dag van de week, maar het kan ook op tijd van de dag of locatie. Zo segmenteert men de markt en differentieert men het aanbod.