Hoelang duurt het om de 5k te kunnen lopen?

Ik wil graag in september de 5K van de vredesloop van den haag gaan lopen, maar dan moet ik er eerst nog wel voor trainen. Ik moet nog beginnen met trainen, maar na mijn eindexamens heb ik er alle tijd voor, maar kan dat in die 4 maanden nog of had ik eerder moeten beginnen? Ikben van plan om het met een intervalschema te gaan doen.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Sport
1.1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
In 4 maanden heb je genoeg tijd. Gewoon drie keer per week oefenen.
Ritsuka
8 jaar geleden
download de app C25K (Couch to 5 kilometer). Die geeft je een goed opbouwend schema voor 3x in de week.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
kijk of je de Start2Run van Evy ergens kunt downloaden, die brengt je in 9 weken van 0 naar 5 kilometer.
Evy begeleid je vanaf les 1 en laat je afwisselend lopen en wandelen, onder begeleiding van leuke muziek. Tussendoor geeft ze je tips en aanmoedigingen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik heb echt een crap conditie en kon na 4 weken 3,2 km bosloop volhouden. Moet lukken dus.
Mijn schema:
1. 800m rennen, 800m lopen.
2. 800m rennen, 800m lopen, 800m rennen.
3. 1600m rennen, 800m lopen, 800m rennen.
4. 1600m rennen, 800m lopen, 1600m rennen.
5. 3200m rennen. Als je zo een beetje doorgaat loop je zo 5km! Succes!!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1x in de week deed ik dit dus
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
èeeh,, 1x in de week?
Het beste kun je drie keer in de week lopen en een net opbouwschema is dan handiger en beter vol te houden dan het schema van kdg237

Antwoorden (1)

Ligt helemaal aan je huidige conditie en je doorzettingsvermogen. Als jij per sé die
5 km. wilt lopen, dan gaat dat lukken. Je hoeft ook geen toptijd te lopen........
jc54