Wat zit er in de bepakking van militairen tijdens de Nijmeegse Vierdaagse (om aan 10 kilo te komen)?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Sport
22.1K

Het beste antwoord

De mannelijke militairen zijn niet verplicht om 10 kilo bepakking bij zich te hebben, maar dan moeten ze wel elke dag van de vierdaagse 50 kilometer lopen in plaats van 40. De vrouwen hoeven geen kilo's mee te sjouwen. En dan te bedenken dat ze de eerste jaren van deze wandeldagen zelfs 17 kilo moesten dragen...

Ze vullen de tassen met zakjes zand.

Toegevoegd na 7 uur:
Hier nog een bewijs dat mijn antwoord correct is: http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenland/de-regels-van-de-vierdaagse-loop-niet-bloot
"Militairen die meelopen moeten aan allerlei regels voldoen. Zo moeten ze 10 kilo bepakking dragen. Daarvoor krijgen ze zakjes zand voor in de rugzak. Regelmatig moeten alle rugzakken langs de route aan de weegschaal."
Amadea
8 jaar geleden
ronron1212
8 jaar geleden
Zie in het regelement niets over vrouwen
http://www.4daagse.nl/images/stories/files/reglementen/Reglementvoormilitairedeelnemers-web.pdf
Amadea
8 jaar geleden
Toch is het zo, lees bijvoorbeeld http://www.gelderlander.nl/extra/specials/vierdaagse-2013/vrouwelijke-militairen-mogen-zonder-bepakking-1.3916609
Ze hóeven het niet, maar zijn vaak solidair met hun mannelijke collega's en doen gewoon mee.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
In de praktijk lopen de militairen vrijwel allemaal 40 volgens mij. En meen dat het t/m 49 jaar gold, die verpakking.
Verder wat mij betreft prima antwoord (op de door mij gestelde vraag)!
Amadea
8 jaar geleden
In de werkelijke praktijk heb ik ze zien lopen, militairen zónder verpakking. Met een rood bandje om dus, van 50 km.
ronron1212
8 jaar geleden
Klopt maar van de vrouwen heb ik nog steeds niets gevonden
Deelnemers aan de Vierdaagse lopen vier dagen lang 30, 40 of 50 kilometer; militairen lopen 40 km met 10 kg bepakking of 50 km zonder bepakking. De Nijmeegse Vierdaagse valt samen met de Vierdaagsefeesten
Amadea
8 jaar geleden
Hier heb je nog een recent bericht (van vorige week donderdag) waarin het vermeld staat: http://www.omroepgelderland.nl/nieuws/2096416/Gediskwalificeerde-militair-die-toch-mocht-starten-had-3-ons-te-weinig-bepakking
ronron1212
8 jaar geleden
Dank je
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik liep zelf mee met de 50 km. Heb ook wel een enkeling gezien, maar gros toch met de 40 volgens mij. Wellicht waren er wel wat meer dan ik denk, liep vooral in de voorste groep.