In welke maand kan ik het beste kleurige herfstfoto's gaan maken?

Ik wil echte herfstfoto's gaan maken in het bos van roodkleurige bladeren op de grond en bomen die hun blad verliezen. Welke maand is hiervoor het best en aan het begin of einde van die maand.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Sport
1.1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat ligt echt aan de temperatuur, als die in sept al laag is gaat het veel sneller.

Antwoorden (3)

Eind deze maand, en begin oktober. Later niet meer, want dan zijn er al zoveel blaadjes van de bomen gewaaid dat het er wat treurig uit gaat zien.
Amadea
8 jaar geleden
fremar
8 jaar geleden
Dan is er nog wel veel groen,zeker de laatste jaren.
Amadea
8 jaar geleden
Daar zal het geografische verschil tussen Nederland en België dan een rol in spelen. Hoe noordelijker, hoe kouder en eerder dat de bomen kaal zijn.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Beetje onzin ; het ligt echt heel erg aan de temperaturen, maar het verschil tussen het ene jaar of het andere is groter dan het verschil tussen Nederland en België.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Precies, eind deze maand ben je echt nog te vroeg hoor, zeker als het een warme september is.
De laatse week van oktober en de eerste twee weken van november zijn de beste.
fremar
8 jaar geleden
Dat hangt helemaal af van de komende temperaturen en of er een natte periode aanbreekt. Dat is niet van te voren te zeggen en is ieder jaar verschillend.
Het hangt ook nog af van het deel van het land waar je woont (kust, midden of oost) en van de boomsoorten die je op het oog hebt.

Gewoon even wachten dus en goed naar de weerberichten kijken en naar de bomen en struiken in je omgeving.
Af en toe een ritje maken om te kijken hoe ver alles gevorderd is en dan hopen op een mooie zonnige dag dat alles in een gouden gloed staat.
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Beste antwoord, eigenlijk moet je eens per week het bos in vanaf eind sept.