Is er ergens kermis in Nederland, tussen nu en half oktober?

Ik wil graag oefenen met fotograferen met lange belichtingstijden (en een statief). Het lijkt me leuk om foto's te maken zoals op onderstaande voorbeelden. Dat betekent dat ik een kermis nodig heb die ook 's nachts draait.

Is er ergens in Nederland een kermis, tussen nu en half oktober? Het liefst in de buurt van Amsterdam, Utrecht of Amersfoort, eventueel in de omgeving van Steenwijk.

Picture for question
Cryofiel
8 jaar geleden
in: Sport
1.4K
Bordensteker
8 jaar geleden
Alhoewel je vraag mikt op vóór half oktober, is de laatste week van oktober extra interessant omdat het in die week door de wintertijd weer een uur vroeger donker wordt. Ten overvloede meld ik dat de najaarskermis in Bergen op Zoom in die week is, voor de hier gedomicilieerde kermisondernemers traditioneel het besluit van het seizoen.
Bordensteker
8 jaar geleden
(wel in 2015) http://www.aangenaambergenopzoom.nl/3-agenda

Het beste antwoord

Ja hoor, onder meer in:
- Almere 23 t/m 27 September
- Gouda 22 t/m 27 September
- Hoogvliet 23 t/m 27 September
- Rijswijk 25 t/m 28 September
- Schiedam 24 t/m 27 September
- Buikslotermeer 10 t/m 19 Oktober
- Osdorp 23 Oktober t/m 1 November
Amadea
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het liefst Amsterdam, Utrecht, Amersfoort of Steenwijk .
.. dus jij hebt eigenlijk : 2 x Amsterdam.
Amadea
8 jaar geleden
"In de buurt van" een beetje ruim genomen!
Cryofiel
8 jaar geleden
'k Vind hem goed, hoor. "Het liefst" wil niet zeggen dat andere mogelijkheden bij voorbaat afvallen.

Andere antwoorden (2)

Eigenlijk een beetje magere oogst, vind ik, maar toch twee mogelijkheden:

Utrecht 5 - 13/10
Steenwijk 23 - 30/10
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Cryofiel
8 jaar geleden
Eh... Een beetje te laat, zal ik maar zeggen... Utrecht 5-13 oktober, dat was in 2013.
Steenwijk 23-30 oktober, dat was in 2012.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Oei oei oei... Oh wat erg, wat zeg ik: genant! Laten we zeggen dat ik me op de verkeerde info concentreerde!
Cryofiel
8 jaar geleden
Ik vond hem wel grappig eigenlijk.
Antoni
8 jaar geleden
Ja, de website geeft nog voldoende andere informatie over kermissen die wel in oktober 2015 plaatsvinden: http://www.kermis.nu/index.php?pagina=okt&map=okt&t=ov
Antoni
8 jaar geleden
En voor september kan je kijken op http://www.kermis.nu/index.php?pagina=sep&map=sep&t=ov. Één advies daarbij: begin met het bekijken van die lijst van onderaf. Dan word je niet meteen teleurgesteld door de vermeldingen van kermissen die gestart zijn in september, maar die al weer zijn afgelopen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Cryofiel ;-))
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Antoni Is me niet opgevallen, van onderaf lezen...
Weet niet waarom ik zulke oude feiten niet herkende.
Zoals gezegd geconcentreerd op andere data ;-))
Antoni
8 jaar geleden
O, sorry, de site werkt niet helemaal zoals ik verwachtte. Je moet misschien nog klikken op de button "Kermisoverzichten" en daarna op de maand van je keuze. Dan verschijnt een lange lijst. Als je "september" kiest, kan je de lijst die verschijnt beter onderaan beginnen te lezen. Bovenaan op die lijst staan namelijk de kermissen die begin september zijn begonnen en inmiddels (vandaag, 23 september 2015) al weer voorbij zijn.
2 en 3 october: Leidens Ontzet, met grote kermis!