Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe maak je gelatine voor een surprise?

Ik moet een surprise maken voor iemand en ik wil graag een bak met gelatine met daarin een houten dolfijn (cadeau). Hoe doe ik dit handig en waarmee?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Sport
8.5K
Erna55
8 jaar geleden
Wanneer je een pakje gelatine koopt staat daar precies op hoe je het verwerkt.
Ritsuka
8 jaar geleden
gewoon de gebruiksaanwijzing van gelatin lezen ja
bamibal
8 jaar geleden
Sinterklaas was vorige week...
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De gelatine is niet zo moeilijk, gewoon de gebruiksaanwijzing volgen, zoals anderen al hebben gezegd. Het probleem zit hem meer in, hoe bescherm je de dolfijn tegen vocht? Of heb je daar al een oplossing voor bedacht?
Ritsuka
8 jaar geleden
in een plastic zakje doen of huishoudfolie

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Daartoe kun je gelatinepoeder kopen. Bij bijvoorbeeld de Makro is dat verkrijgbaar in kiloverpakking. In supermarkten en taartwinkels hebben ze alleen kleine pakjes poeder, of gelatineblaadjes.

Met 9 gram gelatinepoeder (overeenkomend met 6 gelatineblaadjes) maak je van een halve liter vloeistof een stevige gelei.

Gelatinepoeder los je op in koud water dat je zo’n 20 minuten laat staan. Dan wordt het al vrij dik. Na het weken voeg je het toe aan een warme vloeistof.

Gelatineblaadjes moet je zo’n 15 minuten in water laten staan. Dan worden ze heel zacht en glibberig. Je knijpt ze een beetje uit, en laat ze dan oplossen in een warme vloeistof.
(Lees meer...)
Amadea
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
dankjewel voor het antwoord! ik ben er zelf sl iets eerder achter gekomen! maar dit lijkt best wel met wat er achter op het pakje gelatineblaadjes staat! bedankt voor de moeite!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding