Mag je een joker op 7 alles geven leggen met pesten?

Bij een zeven alles geven (bijv harten) mag je dan al je harten erop leggen en ook je joker? (Omdat de joker normaal gesproken overal opgelegd mag worden) alvast bedankt :)

Toegevoegd na 2 minuten:
Oh en nog een extra vraag: Mag je als de een een 2 of joker als laatste kaart legt, mag je daar nog een 2/joker op leggen (zodat de andere speler hoewel hij uit is toch weer moet pakken)

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Sport
1.8K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bij "acht" wacht en bij zeven "kleven" of de variant bij zeven "geven", Heer keer en tien wasmachien. Dus bij een acht van de voorganger zelf de beurt overslaan.
Bij zeven mag nog een kaart van dezelfde kleur óf een andere zeven afgegooid worden(in dat laatste geval mag hij vanzelfsprekend nog een keer afgooien). Variant: "zeven alles geven".
Bij een zeven alle kaarten van deze kleur afgooien. Zoals jc54 zegt: regels goed van te voren samen afspreken.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Pesten_(kaartspel)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ik doe altijd zeven blijven kleven, dus dat je dan nog een keertje mag

Antwoorden (1)

De spelregels van pesten verschillen nog wel eens. Het kan zijn dat bij jullie de zeven alles van één kleur mag leggen, bij ons is de zeven één beurt overslaan. De regels moeten derhalve van te voren goed afgesproken worden.
jc54
8 jaar geleden
Erna55
8 jaar geleden
Lees de officiele spelregels en verander ze zoals je wilt spelen.
Schrijf de nieuwe regels wel op , dat voorkomt discussie tijdens het spel.
http://www.speltips.eu/pesten.php