hoe haal je de aanslag van je boot af?

Ik heb een polyester zeilbootje en er zat allemaal groen spul op. Nu is dat gedroogd en is het grijs/zwart geworden
Wat moet ik nu doen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Sport
3.8K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Misschien heb je iets aan deze antwoorden:
http://www.goeievraag.nl/vervoer/boten/vraag/58637/makkelijkste-groenaanslag-alg-boot-verwijderen

Antwoorden (2)

Wanneer je op internet zoekt naar een geschikte oplossing, worden veel mogelijkheden genoemd. Anti-kalk of schoonmaakazijn bijvoorbeeld. Belangrijk om te weten is dat dergelijke oplossingen niet specifiek voor het reinigen van polyester of gelcoats zijn ontwikkeld en er dus geen gegevens bekend zijn over de eventuele schade op termijn.
De meest opmerkelijke variant is toch wel het gebruik van citroenen om vaaraanslag te verwijderen. Ik heb het zelf nooit geprobeerd, maar kan mij wel voorstellen dat dit werkt. Citroenzuur is namelijk een zwak organische zuur waarmee de aanslag behandeld kan worden. Of het de meest snelle en doelgerichte oplossing is vraag ik mij af.
Zuurhoudend product
Om deze bruin / gele vaaraanslag te verwijderen heeft u een product nodig die zuurhoudend is. Een product wat de kalklaag verzwakt. Belangrijk hierbij is dat het product daadwerkelijk doet wat het beloofd. Geen onnodige energie verspillen door te moeten boenen en schrobben, maar een klein beetje geduld en vervolgens de romp afspuiten.
De Yachtec Acid Wash is een bootreiniger welke specifiek is ontwikkeld voor het verwijderen van bruin / gele vaaraanslag.
fremar
8 jaar geleden
Bijna altijd kan je het er simpel afhalen.
Maak het nat, of wacht op een regendag.
Na het inweken, kan je het met een harde borstel er zo af boenen.
Even naspoelen en klaar. ( ervaring eigen boot. )