Wie weet een kinderuitje vlakbij een station?

Me schoonmoeder heeft treinkaartjes waar we mee door heel Nederland kunnen reizen. Nu wil me schoonmoeder en ik samen met de kinderen niet weer overstappen in de bus vanwege de chipkaart. Dus nu zoeken we een leuk uitje met de kinderen (6 en 8 jaar) wat vlakbij een treinstation ligt. Mag door heel Nederland als het maar vlakbij een treinstation is.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
3K

Het beste antwoord

In Nunspeet (Veluwe) is het Transferium (gratis!!) ; kijk- en wandelplek van Staatsbosbeheer . Leuk opgezet met voel-raad mogelijkheden , opgezette dieren. filmzaaltje, (natuurfilm) een sprookjesafdeling en een prachtig wandelgebied. Er is een uitkijktoren en een aardige speeltuin bij.
Het ligt pal achter het station. En op loopafstand is er ook een pannenkoekrestaurant.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Iets als bioscopen zitten vaak in het centrum, en in het centrum is vaak ook een station. Daarnaast kun je kiezen voor het spoorwegmuseum; daar kun je zelfs met een speciale spoorwegmuseum-trein op het perron van het museum uitstappen.

Toegevoegd na 26 seconden:
Overigens is Nemo, vlakbij het centraal station van Amsterdam.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
spoorwegmuseum in utrecht

http://www.weekendplanner.nl/dagjeuit/spoorwegmuseum.htm

Vanaf het Centraal Station in Utrecht rijdt er een speciale trein naar het museum.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zandvoort heeft toch ook een station? lekker dagje zee
uitmetkinderen.nl heeft misschien ook goede ideeën
anneliez
13 jaar geleden
Dierenpark Emmen, kwartier lopen vanaf station.
http://www.dierenpark-emmen.nl/nl/praktischeinfo/bereikbaarheid.htm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dierenpark Amersfoort. Kwartiertje lopen vanaf station.

Toegevoegd na 3 minuten:
Amsterdam centraal. Vijf minuten lopen naar een rondvaartboot of Madame Tussauds.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij wat minder weer zou je naar naturalis in leiden kunnen gaan.
heel veel opgezette beesten en dino skeletten te zien.
ligt op 5 minuten lopen van het station (neem de achteruitgang).
13 jaar geleden
Nemo in Amsterdam is heel leuk voor kinderen in die leeftijd. Tevens kun je dit, als je wilt, combineren met een rondvaart of een wandeling naar het Paleis op de Dam.
Onze kleinkinderen, en dan wij dus ook, hebben hiervan erg genoten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Utrecht
Museum van Speelklok tot pierement
daarna door naar de Dom,
Goed te lopen vanaf het station.
Eventueel nog even winkelen in Hoog Catharijne