Mijn zus gaat Binnenkort trouwen, nu zoek ik speluitleg.

Speluitleg voor het boodschappen spel, en voorbeelden van gewetensvragen. Ik heb namelijk geen idee wat ik me hierbij voor moet stellen.

Hopelijk is het volgens Directie van GV zo wel goed???

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.3K

Antwoorden (1)

Speluitleg het Boodschappenspel:

Vier winkeltjes, een bank en een huis staan aan de rand van een klein dorpje. In elke winkel worden producten van een bepaalde soort verkocht: brood en banket, groente en fruit, vlees en vleeswaren en levensmiddelen. In elke winkel liggen steeds drie productkaartjes open. Op de plaatsen voor deze kaartjes staat een verkoopprijs variërend tussen 1 en 3 EUR gedrukt.

Elke speler krijgt een boodschappenlijstje waarop vier producten staan die in de winkeltjes moeten aangekocht worden. Van de bank ontvangt elke speler 8 munten van 1 EUR.

Kom je aan de beurt, dan dobbel je om je pion over het pad te verplaatsen. Kom je bij een winkeltje dan kan je producten die op je lijstje staan kopen. Let wel goed op of je nog genoeg geld hebt om te kopen. De plaats waar het productkaartje ligt, bepaalt de prijs. Die prijs verandert na een aankoop. Alle nog liggende kaartjes schuiven op naar links (pijl volgen) en op de vrije plaatsen komt een vers productkaartje.

Wie tijdens het spel te duur aankoopt, moet tussendoor terug naar de Bank. Daar gooi je nog eens de dobbelsteen en krijg je zoveel muntjes bij (tot maximum 8 EUR).

Wie alle producten op zijn lijst heeft aangekocht, wandelt al dobbelend terug naar huis. Wie als eerste thuis komt met een volle boodschappenlijst, wint het spel

Een gewetensvraag:

is een vraag die iemands opvatting van goed en kwaad, of in het algemeen iemands levensbeschouwing raakt. Oftewel een vraag die heel veel mensen vaak diep aan het denken zet en waarop je dan vaak geen antwoord krijgt, omdat de beantwoorden dan in een moreel dilemma zit.

Gewetensvragen aan (als voorbeeld) een gokker:

1. Ben je weleens de tijd vergeten toen je aan het spelen was, terwijl je eigenlijk moest werken of naar school moest?
2. Heb je door het gokken problemen thuis?
3. Wordt jouw reputatie door het gokken beïnvloed?
4. Heb je ooit spijt gevoeld, nadat je gegokt had?