Waar zijn de exacte regels van Ligretto te vinden?

Met een groep vrienden spelen we vaak ligretto. Maar sommige regels zijn wat onduidelijk. In het bakje zijn wat regels te vinden, maar niet allemaal. We vragen ons bijvoorbeeld af of je zelf twee kaarten achter elkaar, vrijwel tegelijk, mag opleggen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.8K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik zou als regel aanhouden dat je maar 1 kaart per actie op mag leggen. Dus dat je niet 2 kaarten in een beweging op mag gooien, wel in twee bewegingen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Oh wacht zie net een filmpje. Maar wat bedoel je precies met vrijwel tegelijk?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je vindt je antwoord waarschijnlijk op de Ligretto-Pagina van boardgamegeek. En als je een regel onduidelijk kun je het daar ook vragen: https://boardgamegeek.com/boardgame/943/ligretto

Het beste antwoord

https://www.youtube.com/watch?v=4WDSRg556Kk
Er zijn veel filmpjes te vinden, als deze niet duidelijk is, misschien is dan een ander beter. Maar je hebt dus geen beurten, iedereen werkt zo snel mogelijk zijn eigen stapel af, dus ook 2kaarten na elkaar, of 3 als dat lukt