sportopleiding voor havo/vwo

Ik zit nu in de vierde van vwo en ik heb een techniek profiel. Mij lijkt werktuigbouwkunde erg leuk. Ook vindt ik het leuk om te sporten en heb ik hier ook aanleg voor. Mijn lo leeraar vroeg vandaag aan mij of het me niet leuk leek om later iets met sport te doen. Mij lijkt dit wel leuk maar volgens mij heb ik dan niets aan mijn vwo opleiding. Dus vandaar mijn vraag: zijn er ook sport opleidingen voor vwo? En zo ja welke. Of iets wat er in de buurt zit

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
5.1K

Het beste antwoord

Ik heb voor je gekeken op de website van tkmst.nl. Op deze website staan alle opleidingen in Nederland. Helaas zijn er nauwelijks wo opleidingen(alleen masters) die met sport te maken hebben. Bij een wo opleiding benader je het vaak van een wetenschappelijke kant. Wil je echt de praktische kant op raad ik je een HBO opleiding aan. Ik denk dat de volgende opleidingen wel bij jou kunnen. Zie onderstaande links voor meer informatie (+instellingen)

HBO
Bewegingsagogie & psychomotorische therapie
Bewegingstechnologie
Leraar vo 2e graad lichamelijke oefening
Fysiotherapie
Sport & bewegen (lifestyle & gezondheid)

Zie link voor alle opleidingen in HBO en WO onderwijs die met sport te maken hebben: http://www.tkmst.nl/zoek/study/?value=&useProfile=&level[0]=14&level[1]=16&level[2]=13&level[3]=15§or[0]=84#study

Hopelijk heb je er wat aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Fontys Sporthogeschool
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Soms kan je een opleiding of studie combineren met professionele sportactiviteiten. Volgens mij specialiseer je je wel alleen op één sport. Een vriendin van mij gaat geneeskunde doen en dat gaat ze combineren met hockey. Dit heeft zij mij alleen verteld, dus ik weet niet zeker of het klopt :-P

Hope this helps.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet in welk jaar je zit, maar vanaf vwo-3 word je toegelaten op het CIOS sport en bewegingsleider. Zoek even rond op de site van CIOS en kijk of je het wat vind.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vraag het aan je gymleraar, decaan en/of mentor. Zij kunnen je ver op weg helpen!