ja , je kan doordraaien in het sporten.
Zo heb ik een website over sportverslavingen gevonden:
http://www.poldox.nl/sportverslaving/index.html

''iedereen kent wel iemand die altijd vraagt een uurtje later af te spreken, omdat hij of zij eerst nog even wil sporten. Iemand die maar moeilijk stil kan zitten. Iemand die het heel belangrijk vindt om te presteren. Iemand die zich niet goed voelt als hij of zij niet elke dag of op zijn mist meerdere keren per week kan sporten. Het zou kunnen dat deze persoon sportverslaafd is.

Deze verslaving kenmerkt zich onder andere door:

*altijd bezorgd zijn om je lichaam en uiterlijk
*wegblijven van school of werk om te sporten
*minder tijd aan partner of vriend besteden om te kunnen sporten
focussen op de prestatie en vergeten dat sport ook leuk kan *zijn
*nooit tevreden zijn met de geleverde prestaties
altijd fysiek grenzen willen verleggen
*ervan overtuigd zijn dat heel veel sporten gezond is
Het is niet gemakkelijk om te zeggen wanneer iemand *sportverslaafd is. Wat voor de een een verslaving is, is voor de ander een leuke actieve hobby of een passie.

Juist omdat er nog veel onenigheid bestaat over het onderwerp sportverslaving is het interessant. Kan sport eigenlijk wel verslavend zijn? Verslaving is een afhankelijkheid van dingen die slecht voor je zijn, maar sporten is toch juist gezond? Er vindt hier een clash tussen twee discoursen plaats. Veel Nederlanders bewegen veel te weinig. Het zou voor hen gezonder zijn om meer te bewegen. De overheid en verschillende belangenvereningen zetten campagnes op om deze mensen aan het bewegen te krijgen. Dit maakt het moeilijk om te praten over die andere groep, die juist veel te veel beweegt.

Op deze website is informatie te vinden over deze andere kant van sport. Lees meer over sportverslaving, wat het inhoudt, wat de gevaren en de oorzaken kunnen zijn. Test jezelf om te kijken of je mischien sportverslaafd bent en kijk naar de documentaire waarin op zoek wordt gegaan naar de grens tussen sporten voor je plezier en sporten omdat je niet meer zonder kan.''

Neem eens een kijkje op deze site als je er meer over wilt weten.