Bestaat er een hartslag horloge onder de 50 euro zonder sportband om je borst?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Sport
1.4K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bij de action verkopen ze ook een sportband die ook je verbrande calorieën etc.bijhoudt. Ik weet niet of dat iets voor je is? Moet je wel verbinden met je smartphone.

Het beste antwoord

Ja. Bijvoorbeeld de Beurer (zie bronvermelding)

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik zie nu dat die inderdaad geen borstband heeft, maar hij meet alleen de hartslag wanneer je je vinger op een roestvrijstalen gedeelte van het horloge legt.
"Door meting via de vingersensor hoef je geen vervelende borstband te dragen. Maar hierdoor heb je ook geen constante hartslagmeting, immers alleen wanneer je je vinger op de sensor plaatst."

Het lastige is dat de technologie van een borstband makkelijker en goedkoper is dan wanneer een horloge dat om je pols zit je hartslag moet meten.
Daardoor is een systeem met borstband vaak goedkoper.

Toegevoegd na 5 minuten:
De 'medisana MIO sport hartslaghorloge' is ook zonder borstband en zonder borstband. Het staat er niet expliciet bij, maar ook die lijkt te werken door je vinger ergens op te drukken.