Wat kan ik vertellen over sport?

Hallo, ik wil een tijdschrift over sport maken, wat kan ik daar allemaal in zetten. Alle ideeeeeeeen zijn welkom!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
1.9K

Het beste antwoord

dingen over allerlei niet allerdaagse sporten. Zet er dingen in over bv. het olifantenvoetbal (bestaat echt!!)
Zoek exotische sporten, sporten die veel in allerlei landen gedaan worden, zoals in Amerika veel Baseball en Rugby word gespeeld. Zet er ook dingen in over de verschillen in verschillende vechtsporten. Je kunt ook allerlei opvallende regels erin zetten. Ook is een stuk over het WK nu erg leuk natuurlijk. Maak er wat moois van!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt

Andere antwoorden (6)

dat het nu 6-1 staat :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
;p
Je zou er dingen in kunnen zetten als. ziektewetgevallen door sportblessures, de kosten voor de maatschappij i.v.m. politie inzet, dat op tv kinderprogramma's moeten wijken voor sport.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarom sporten leuker is dan naar sport kijken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk niet dat er nog een markt voor sportbladen is na alle sportbladen die er nu al bestaan, je moet wel heel afwijkend zijn om nog te kunnen scoren.
Voor normale verhalen over het voetbal grijpen de liefhebbers naar de VI. Andere sporten hebben ook allemaal wel hun eigen lifeblad. Mensen die meerdere sporten willen volgen hebben Sport International of Sportweek (sinds kort Nu Sport geloof ik) en voor de meer literair ingestelde voetballiefhebber heb je ook nog zoiets als Hard Gras.

Je kunt je dan wel gaan richten op speciale sporten, zoals het eerder genoemde Olifantenvoetbal, maar dat is leuk voor één editie. Ik denk niet dat de gemiddelde nederlander het uitmaakt of Chiang Mai van Phuket gewonnen heeft met olifantenvoetbal of niet.

Ik denk dat als je wilt schrijven over sport, je je het beste kunt wenden tot één van de bestaande sportbladen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In ieder geval 1x per uitgave 1 bepaalde sport uitlichten. Bijvoorbeeld hoogspringen, daar lees je vrij weinig over. De technieken beschrijven, stukje historie, beetje over NL op dat gebied, etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet eerst je doelgroep bepalen en dat doe je door marktonderzoek. Marktonderzoek doen is tegenwoordig redelijk makkelijk geworden. Een goede manier is bijvoorbeeld market samurai. je kan gratis een trial versie downloaden op hun website. Wat je moet uitzoeken is, wat toetsen mensen vaak in als sleutelwoorden op google. Bijvoorbeeld sport. Zoek dan naar gerelateerde sleutelwoorden, zoek uit hoe vaak daarna gezocht is en hoeveel websites over dat onderwerp gaan. Hoe meer vraag en hoe minder concurrentie des te eerder zal je magazine een succes worden. Succes en als je een paar handige links nodig hebt om je doelgroep te bepalen stuur je maar een pm