hoe onderhoud ik een graveltennisbaan?

weet iemend hoe ik een gravelbaan moet opknappen? of waar ik dat kan lezen? de lijnen erin enzo, aanstampen, aanarken en noem maar op!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

Hier alvast een stukje, zoek nog even verder.

Scheerlinck NV / SA - Gravel - Onderhoud
Bij het jaarlijkse onderhoud van gravel maken we de bovenlaag vrij van bladeren en mos. Daarna halen we een deel van de twee bovenlagen eraf en leggen we ze weer aan. De toplaag bedraagt tot 1 ton, de herstellaag tot 1,5 ton. Daardoor hebt u een nieuw terrein en wordt de opbouw niet geërodeerd.

In een vorstperiode vriezen de tennislijnen naar boven, zo sterk dat ze soms volledig los zullen liggen. We kijken de lijnen daarom altijd volledig na en we vervangen ze als dat nodig is.

http://www.scheerlinck-sport.be/Default.aspx?portal=1&tab=230&item=172

Toegevoegd na 6 minuten:
En nog 1 met een prachtige uitleg op blz. 4 en 5

http://www.wijnbergen-sportbouw.nl/mijnwinkel/advantageredcourt_productbeschrijving.pdf

Toegevoegd na 7 minuten:
Zo moet je toch al een heel eind komen, veel succes ermee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De KNLTB geeft cursussen hiervoor.