Daartoe zou ik zelf 120-grams papier (is dun karton) gebruiken. Daarbij moet je de afbeeldingen van de voor- en de achterzijde van de speelkaarten in tegengestelde richting boven op, of recht naast elkaar plaatsen. Dan kan je de afdruk in de lengte of in de breedte dubbel vouwen en op elkaar plakken, dan wel het geheel met elkaar plastificeren of lamineren. Het laatste is het langst goed blijvende, en daarmee maak je de kaarten die dan dus 240-grams dikte hebben nog steviger.
Amadea
8 jaar geleden
Je kunt ook 180 grams papier gebruiken dat is nog wat dikker. (maar niet overal verkrijgbaar denk ik, misschien wel bij copyshops )
Gewone speelkaarten worden geplastificeerd om langer mooi te blijven. Met dit soort kaarten kan dat niet maar als je je kaarten echt wat langer wil gebruiken zou je kunnen overwegen bij een goede spellenwinkel sleeves te kopen. Dat zijn plastic hoesjes waar je kaarten in kunt schuiven (ook veel gebruikt voor Magic verzamelkaarten)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Amadea
8 jaar geleden
Maar een gemiddelde printer loopt vast op zulk dik papier.
Amadea
8 jaar geleden
En je kunt in elke kantoorboekhandel en zelfs bij de Hema een rol plastificeerfolie kopen waarmee je wel degelijk zelf de speelkaarten kunt plastificeren.
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Koop die folie bij de action ;-)
€0,99